Az 1990-ben indult Tool a kilencvenes évek egyik legnagyobb hatású rockzenekara, ami azért is nagy szó, mert ez az évtized a metál hihetetlen népszerűségét hozta. A súlyosabb zenék mainstreamnek számítottak, uralták a toplistákat, tele voltak velük a zenetévék, a lemezeket milliószámra vásárolták, és a világot domináló amerikai zeneipar topmenedzserei is ezen a műfajon próbáltak meggazdagodni. Az 1999-es Woodstockra a harminc évvel korábbiakkal ellentétben nem hippizenekarok vonzották a százezreket, hanem a Limp Bizkit és a Korn. 2007-ben még egy napon lépett fel a Szigeten a Tool és a Napalm Death, hogy aztán ma már rockegyüttest se találjunk a legnagyobb honi fesztiválon.

Napjainkra a metál visszasüllyedt a föld alá, csak a legendás együttesek lendülete tart ki. Ilyen a Tool is, sőt ők a kilencvenes években indult rockegyüttesek nagy túlélői is. Alig öt lemezt adtak ki, mivel nem a mennyiség, hanem a minőség fontos nekik, az viszont nagyon. Míg a Woodstock ‘99 rockegyütteseinek többsége ma már árnyéka önmagának, ők inkább csak fejlődnek, akkor is felülmúlva önmagukat, amikor ez már lehetetlennek tűnik. Összetéveszthetetlenül sajátos, borongós hangzásukat csiszolják albumról albumra.
Legújabb, 2019-es Fear Inoculum című lemezük talán a legjobb munkájuk, pedig négyszeres Grammy-nyertesekről beszélünk, náluk többet a műfajban csak egy bizonyos Metallica kapott.
Hazánkban eddig kétszer léptek fel: a Szigeten technikai problémákkal küzdöttek, a mizantróp frontember, Maynard James Keenan pedig a közönségnek háttal énekelt, viszont mindezért kárpótolták a magyar rajongókat két éve egy máris legendásnak számító fellépéssel. A zenekar tiltja nemcsak a koncert felvételét, de azt is, hogy a közönség tagjai elővegyék a mobiljukat, amire az Aréna munkatársai azzal is igyekeztek felhívni a figyelmet, hogy minden ülésre kiragasztottak egy szöveget erről. Amit persze nem vett mindenki komolyan, pechjükre: a biztonságiak ötvenhét embert távolítottak el a stadionból. Joggal: kevés idegesítőbb dolog képzelhető el egy koncerten, mint a lobogtatott kijelzők vakító fénye. Közösségi médiás rongyrázásnak nem rossz, de az így készült, élvezhetetlen minőségű felvételeket jó eséllyel senki nem fogja megnézni, és jól teszik. Ha nem lett volna tökéletes a Tool 2022-es fellépése, okostelefon-ellenes szabályaik miatt akkor is a kedvenceim közé sorolnám.