Adott tehát egy izgalmas téma: a holdra szállás és a NASA munkája. A marketinges cselekményszál pedig jól érzékelteti azt, hogy hiába folyik bármilyen komoly, elhivatott és fontos munka bármely szektorban, sajnos ez a kívülállók, a laikusok, sőt sokszor még a feljebbvalók esetében sem jelenti azt, hogy megfelelő magyarázat nélkül megértik a projekt és az azon dolgozó emberek valódi értékét. A fő téma akár egy komolyabb filmet is megérne, de a Vigyél a holdra esetében maradunk a könnyen emészthető szórakozásnál, amit kevés komédia és erőltetett, lapos romantika próbál emlékezetessé tenni, nem túl nagy sikerrel.

Kritikánkban megnézzük:
- hogyan nem volt esélyük a színészeknek nagyot alakítani
- mennyire nincs kémia a film két főszereplője között
- mi működik dramaturgiailag
- milyen apró részletek tűnnek ki a filmből.
Kik szerepelnek a Vigyél a holdra című filmben?
A szereplőgárda egészen ígéretes: Scarlett Johansson és Channing Tatum alakítja a főszereplő párost, mellettük pedig többek között Woody Harrelson is feltűnik.
Ám egyikőjük sem tud igazán nagyot alakítani, mivel a karakterek sablonosak, kiszámíthatók és meglehetősen felszínesek.
Harrelsont a kormánynak dolgozó titkosügynökként ismerjük meg. Ám csakis az a szerepe, hogy befolyásolja, terelgesse az eseményeket. Ami pedig a főszereplőket illeti: jobb lett volna, ha a készítők vagy csak a történelmi vonatkozásra koncentrálnak, vagy csak a romantikus cselekményre, mert a kettő keverése az ábrázolt módon valószínűtlen, erőltetett és felesleges.
Miért nem készülhet olyan hollywoodi film, amiben a két főszereplő nem szeret egymásba? Miért nem lehetnek kollégák, jóbarátok? Ha pedig erős, önálló nőt ábrázolnak, akkor miért kell a professzionalizmust megmagyarázni azzal, hogy a nőnek kétes múltja van?
Miért nem működik az instant hollywoodi recept?
A Scarlett Johansson által megformált Kelly Jonest kezdetben kiváló, mindenre elszánt marketinges szakemberként ismerjük meg, aki mindent képes eladni. Azzal a feladattal bízta meg a kormány, hogy az űrutazást tegye újra népszerűvé. Az 1960-as évek végére ugyanis kissé elfáradtak az amerikaiak és a költségvetés is abban, hogy a szovjetekkel szemben nem sikerült igazán áttörő sikert elérni az űrkutatásban. Kelly tehát valójában a klasszikus amerikai álmot árusítja. Ehhez pedig olyan eszközöket használ, ami a kortárs kapitalizmusban is a mindennapjaink része: nagy márkákkal szerződik le, azt az illúziót keltve a vásárlókban, hogy ők is részesei az űrutazásnak, ha például a reklámozott órát hordják vagy a megfelelő reggeli müzlit eszik. Emellett pedig a pénzcsapot felügyelő szenátorokat is meg kell győznie arról, hogy hamarosan valóban megtérül a tetemes befektetés.