Fontos neki a magyarsága és a magyar zeneszerzők népszerűsítése külföldön, ezért gyakran játssza magyar komponisták műveit. – Bartók Béla darabjairól még mindig azt gondolják, nehezek, de hiszem, hogy meg lehet érteni. Szívhez szóló, érthető zene az övé, amitől nem kell félni – vallja a Berlinben élő hegedűművész, aki Beethoven és Schubert darabjait is gyakran műsorára tűzi. Pusker Júliára 2019-ben figyelt fel a nemzetközi közönség, amikor a brüsszeli Erzsébet királyné versenyen egyedüli magyar versenyzőként ötödik helyezést ért el. De megkapta többek között a Junior Prima díjat és a Cziffra-fesztivál díjat, amelyekkel Magyarország legjobb fiatal zenészeit ismerik el.

Pusker Júlia sokat köszönhet mesterének, a novemberben elhunyt Pauk Györgynek
Az Erzsébet királyné verseny nagy mérföldkő volt az életemben. Korábban mindig csak álmodoztam arról, hogy elindulok ezen a versenyen. Nagyon érdekelt egyrészt a felkészülés, másrészt a tapasztalatszerzés miatt is. Úgy gondolom, a tanulmányaim itt értek be, meghatározó élmény volt a karrieremben ez a verseny. Ahogy az is, amikor Brüsszelben, egy börtönben adtunk koncertet. Schubert fantáziáját játszottam, ami nagyon szívhez szóló zene. Sohasem felejtem el a rabok arcát, ahogy a könnyek folytak a szemükből
– emlékezett vissza Pusker Júlia, aki szerint egy ilyen koncertnek ugyanolyan fajsúlya van, mintha egy híres pódiumon lépne fel.
Pusker Júlia zenész családba született, ami megalapozta a zene iránti szeretetét, érdeklődését. Nagy hatással volt rá nővére, aki már akkor hegedült, amikor ő megszületett.
Négy-öt évesen arra kértem a szüleimet, hogy én is hegedülhessek
– idézte fel a hegedűművész, aki Ittzés Tamásnál kezdett el hegedülni Kecskeméten, majd Budapesten Szászné Réger Juditnál tanult.
Innen a Zeneakadémiára vezetett az útja az előkészítő osztályba, ahol először Kokas Katalin, majd Kertész István növendéke lett.
A Zeneakadémián folytatott tanulmányok után a londoni Royal Academy of Music hallgatójaként végzett a novemberben elhunyt Pauk György hallgatójaként, akit mestereként tisztelt.
– A tanár úrral Szombathelyen ismerkedtem meg a Bartók-szemináriumon. Tizennégy éven át ismertem őt, ami nagyon hosszú idő. Mindenben támogatott, amikor Londonban tanultam, de azután is kapcsolatban maradtunk, amikor a Queen Elisabeth Music Chapel rezidens művészeként képeztem tovább magam Brüsszelben – fejtette ki.