Az est a német barokk zeneszerző és orgonista, Johann Kaspar Kerll virtuóz darabjával indul. A Toccata VII improvizatív jellegével már a koncert kezdetén magával ragadja a hallgatóságot. Az ezt követő Bach-darab által finom, érzelmes motívumokban merülhetünk el, majd a G-dúr prelúdium után egy újabb Kerll-művet hallhatunk. A Capriccio sopra il Cucù című alkotás egy szórakoztató darab, amely a kakukk hangjával játszik kifinomult szellemességgel. A koncert első részét Bach komolyabb hangvételű G-dúr fúgája zárja.

Vallási témájú műveket hallhatunk a húsvéti hangversenyen
A hangverseny Franz Schmidt XX. századi zeneszerző mélyen vallásos darabjával folytatódik. A D-dúr prelúdium és fúga „Halleluja” tétele a kor zenei nyelvezetét és a barokk fúga formai hagyományait ötvözi.
A feltámadás és a megváltás öröménekének zenei interpretációja.
A következő mű szintén vallási témát dolgoz fel. Louis Vierne & Jehan Le Povre Moyne Les Angélus című műve az Úrangyala imádságot idézi meg. Majd a protestáns himnusz – Allein Gott in der Höh sei Ehr, azaz A menny Urának tisztelet – három feldolgozását hallhatja a közönség. Előbb Georg Böhm német zeneszerző és orgonista műve hangzik el. Őt követi tanítványának, Bachnak a feldolgozása, majd Sigfrid Karg-Elert romantikus átirata csendül fel. A szakaszt tökéletesen lezárja Alexandre Guilmant Korál és fúga op. 80/5 című darabja, amely a romantikus kifejezésmódot ötvözi a hagyományos vallásos zenével.
A koncertet Charles Villiers Stanford műve zárja, a Song of Wisdom – A Bölcsesség Éneke op, 118/6 – alapjául bibliai és vallásos szövegek szolgálnak, amelyek Isten örök bölcsességére vezetik el a hallgatóságot.
A hangversenyre jegyet ide kattintva válthatnak.