Luc Besson ma már korántsem az a lüktető fantáziájú szerzői filmes, akinek máig élő kultusza született a 80-as, 90-es években készült filmjeivel (Metró, A nagy kékség, Leon a profi), de azt talán még a futószalagon gyártott női akciófilmek (Lucy, Anna, Colombiana) és szériák (Elrabolva, A szállító) forgatókönyvei dacára sem lehet elvitatni tőle, hogy még a legdrágább stúdiófilmjeire is jellemző maradt valami furcsa szabálytalanság, amivel kilóg a Hollywoodba betagozódott európai rendezők sorból. Ez talán köszönhető annak is, hogy Besson rendszerint Franciaországból próbálta betörni Hollywoodot, vagy legalábbis felvenni vele a versenyt, legutóbb a Valerian és az ezer bolygó városával, ami minden idők legdrágább francia filmje volt (180 millió dollárba került). A June és John pár évvel később készült a pandémia időszakában, egy okostelefonnal és vállaltan ultra alacsony költségvetéssel, teljesen ismeretlen amerikai színészekkel, tehát bizonyos tekintetben valamiféle ellenpólusa Besson elmúlt két évtizedes munkásságának, amivel mintha megkísérelne visszatérni a pályája elejére jellemző szerzői filmek világába.

Luc Besson visszatért?
Annak ellenére, hogy a June & John lényegében már évek öt éve leforgott (azóta Besson elkészítette a DogMan – A kutyák ura című filmjét is), egészen eddig váratott a bemutatása, és ha minden igaz, a filmnek Franciaországban még mozipremierje sem lesz, csak a televízióban fogják bemutatni. Elég furcsa ez egy olyan nagynevű rendező esetében, mint Luc Besson, ugyanakkor a filmet látva valamennyire mégis érhető, miért nem kapkodnak utána a forgalmazók. De korántsem azért, mert a June & John rossz film lenne.
Nem Luc Besson az első rendező, aki okostelefonnal forgat filmet, korábban a mindig kísérletező kedvében lévő és ezerarcú Steven Soderbergh már két alkalommal megjátszotta ezt a lapot (Tébolyult, Szárnyaló madár), Sean Baker, az Anora friss Oscar-díjas rendezője pedig szintén egy mobiltelefonnal forgatott filmmel (Tangerine) robbant be a filmes köztudatba. A June & John látványvilága sokszor idegenül is hat emiatt, ugyanakkor ez az érezhető kézműves jelleg (ami a telefon kicsi mélységélességből fakad) és a két ismeretlen főszereplő (Matilda Price és Luke Stanton Eddy) jelenléte nagyon is erősíti a filmet körbelengő szabadságeszményt.
Besson leforgatta a saját variációját a menekülő szerelmesek témában, a nonkonformizmussal hadakozó XXI. századi Bonnie és Clyde helyzete azonban elkeserítőbb, mint korábban bármikor.
John (Luke Stanton Eddy) fullasztó katatóniában tölti mindennapjait, unottan görnyed a monitor előtt egy szűk irodában, kilátások és jövőkép nélkül. Egy borzalmas nap végén viszont megismerkedik a kalandvágyó, a társadalom kötöttségeire fittyet hányó June-nal (Matilda Price), aki választás elé állítja a fiatal férfit.