Luc Besson ma már korántsem az a lüktető fantáziájú szerzői filmes, akinek máig élő kultusza született a 80-as, 90-es években készült filmjeivel (Metró, A nagy kékség, Leon a profi), de azt talán még a futószalagon gyártott női akciófilmek (Lucy, Anna, Colombiana) és szériák (Elrabolva, A szállító) forgatókönyvei dacára sem lehet elvitatni tőle, hogy még a legdrágább stúdiófilmjeire is jellemző maradt valami furcsa szabálytalanság, amivel kilóg a Hollywoodba betagozódott európai rendezők sorból. Ez talán köszönhető annak is, hogy Besson rendszerint Franciaországból próbálta betörni Hollywoodot, vagy legalábbis felvenni vele a versenyt, legutóbb a Valerian és az ezer bolygó városával, ami minden idők legdrágább francia filmje volt (180 millió dollárba került). A June és John pár évvel később készült a pandémia időszakában, egy okostelefonnal és vállaltan ultra alacsony költségvetéssel, teljesen ismeretlen amerikai színészekkel, tehát bizonyos tekintetben valamiféle ellenpólusa Besson elmúlt két évtizedes munkásságának, amivel mintha megkísérelne visszatérni a pályája elejére jellemző szerzői filmek világába.

Luc Besson visszatért?
Annak ellenére, hogy a June & John lényegében már évek öt éve leforgott (azóta Besson elkészítette a DogMan – A kutyák ura című filmjét is), egészen eddig váratott a bemutatása, és ha minden igaz, a filmnek Franciaországban még mozipremierje sem lesz, csak a televízióban fogják bemutatni. Elég furcsa ez egy olyan nagynevű rendező esetében, mint Luc Besson, ugyanakkor a filmet látva valamennyire mégis érhető, miért nem kapkodnak utána a forgalmazók. De korántsem azért, mert a June & John rossz film lenne.
Nem Luc Besson az első rendező, aki okostelefonnal forgat filmet, korábban a mindig kísérletező kedvében lévő és ezerarcú Steven Soderbergh már két alkalommal megjátszotta ezt a lapot (Tébolyult, Szárnyaló madár), Sean Baker, az Anora friss Oscar-díjas rendezője pedig szintén egy mobiltelefonnal forgatott filmmel (Tangerine) robbant be a filmes köztudatba. A June & John látványvilága sokszor idegenül is hat emiatt, ugyanakkor ez az érezhető kézműves jelleg (ami a telefon kicsi mélységélességből fakad) és a két ismeretlen főszereplő (Matilda Price és Luke Stanton Eddy) jelenléte nagyon is erősíti a filmet körbelengő szabadságeszményt.
Besson leforgatta a saját variációját a menekülő szerelmesek témában, a nonkonformizmussal hadakozó XXI. századi Bonnie és Clyde helyzete azonban elkeserítőbb, mint korábban bármikor.
John (Luke Stanton Eddy) fullasztó katatóniában tölti mindennapjait, unottan görnyed a monitor előtt egy szűk irodában, kilátások és jövőkép nélkül. Egy borzalmas nap végén viszont megismerkedik a kalandvágyó, a társadalom kötöttségeire fittyet hányó June-nal (Matilda Price), aki választás elé állítja a fiatal férfit.
Besson szemüvegén keresztül a világ egyre mechanikusabb, nyomasztóbb, szűkebb és embertelenebb helynek tűnik, és bár a modern rabszolgaság szatirikusan el van túlozva, a filmnek ez a része működik a legjobban, miközben a háttérben hangtalanul kirajzolódik a modern Amerika csomó nyűgje is, az utcán sátrazó hajléktalanoktól kezdve a nemiséget gúzsba kötő őrült ideológiákon keresztül egészen odáig, hogy pár dollár nélkül még csak haza se lehet jutni.

A rendező a mindent felborító vad szerelmi történet felfestésével viszont már kevesebbet bíbelődött, csupán közhelyes paneleket rakosgatott egymásra.
A film formailag sem kiforrott, a valóság és a képzelet viszonyában semmiféle következetességet nem fedezhetünk fel. Besson egy bizonyítási vágytól fűtött pályakezdő lelkesedésével dobálja egymásra a vizuális ötleteit (emellett az asszociatív vágóképek már ismerősek a Lucy-ből, ahol sokkal több helyük is volt). Ez már bőven elég lenne ahhoz, hogy rossz filmnek kiáltsuk ki a legújabb munkáját, mégis erős a gyanúm, hogy ezt a hányavetiséget azért is engedte meg magnak, mert nem igazán érdekelte a konkrét cselekmény. Bessont sokkal jobban foglalkoztatta a June és John közötti románc szimbolikusabb, már-már mitikus rétege.

June ugyanis maga a káosz, aki egy csecsemő kíváncsiságával csodálkozik rá szó szerint mindenre. Ez nagyon idegesítő lehetne, de milyen egy gyerek? Nemcsak kíváncsi, hanem végtelenül nagy jelenléttel létezik, sokkal több információt képes leolvasni még egy fa érintéséből is, mint egy nagyvárosi felnőtt. Ez szöges ellentéte annak a modern irodista létnek, ami épített terekbe szorítja és gyógyszerekre, pótcselekvésekre kényszeríti az embert az elviselhetetlen ingerszegénységével.
June az inger, ami feléleszti Johnt a Mátrixból.
hogy a teljes elveszettségből azzá az elemi férfierővé váljon, ami határokat szab a June-ban testet öltő féktelen, pusztító és öngyilkos szabadságvágynak, védelmez és próbál viszonylagos rendet tartani, s tulajdonképpen az egész film erre a dinamikára épül. Ehhez kapcsolódik a mozi egyik tételmondata is, miszerint felnőni időbe telik. De van az a pont, amikor már nincs több időd.