A Top Gun: Maverick alkotógárdája a repülés elemi élményének hatékony megragadása után új adrenalinpótlék után nézett, és már az F1 forgatása közben sem győzték hangsúlyozni, hogy milyen zsigeri módon fogják filmre vinni a 300 km/h-val száguldó cirkuszt. Ezt a vállalását teljesíti is az F1, a csapat minden létező trükköt bevetett, hogy szinte tapintható közelségbe hozza az autós szcénákat, az operatőri munkától és a vágástól kezdve Hans Zimmer taktusos filmzenéjéig. A felvételek zöme valós helyszíneken és időben lett felvéve, a CGI-trükkök legtöbbször észrevétlenül simulnak bele ebbe a realizmust célzó koncepcióba, az F1 ugyanis – a Top Gun: Maverickhez hasonlóan – egy romantikusan régi vágású mozi.

Öreg Brad Pitt nem vén Brad Pitt
A főszereplő Sonny Hayes (Brad Pitt) úgy működik, mint egy öntörvényű westernhős, aki dolga végeztével mindig távozik a városból, miközben a történet is a régi győzelmét hirdeti az új fölött: az F1-ben a futurisztikus technikai és mérnöki vívmányok sem helyettesíthetik a pilóták tudását, lelkiségét, a veterán korú Hayes ezért is tud a forrófejű ifjú titán Joshua Pearce (Damson Idris) fejére nőni. Ezzel az F1 azt is üzeni, hogy lehet bármilyen tehetséges egy új generáció, ha a saját megérzései helyett csupán a technológiára (és az egójára) hagyatkozik, akkor nem tudja kiaknázni a benne rejlő potenciált.
Mindezek tetejébe az F1 a nagyok vs. kicsik csatájában is az utóbbiak mellé áll, a történet nem a világbajnoki cím megszerzéséért folyik, hanem a (fiktív) APX GP túlélésért, és a konformizmus, a csillogás és a gazdagság, a megalkuvás helyett is a férfias kiállás és a szabad szellem mellett teszi le a garast.
Az F1 története ezeknek a világos értékválasztásoknak köszönhetően még akkor is szimpatikus, ha máskülönben nem túl eredeti, és karakterei sem túl elmélyültek vagy rétegeltek. A forgatókönyv összeállásához épp csak arra volt szükség, hogy a sebesség, a kiszámíthatatlanság és a versengés feszültségét dramatizálják az alkotók, és bevessék azokat a már említett trükköket, amiktől az F1 mégis életre kel.