Az Arany Pálma-díjas koreai Élősködők film címe jól jelképezi a 72. cannes-i fesztivál népszerű témáit: a társadalom peremén élők, az elnyomottak vagy éppen azok kerültek rivaldafénybe, akiket a valódi világban nemigen vesznek emberszámba. Idén Dél-Korea megszerezte első Arany Pálmáját – tavaly is távol-keleti, japán film vitte a pálmát –, Quentin Tarantino pedig alighanem az Oscarral vigasztalódhat.
![](https://cdn.magyarnemzet.hu/2025/02/a2ELylddg36QRJN2wWSCRdn7db7qw66a_rGCs-sujjk/fill/550/310/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzQ0MjZmYWI2YzQ0ZjRlNDI5OTUxODQ0OWE0ODUwOTFh.jpg)
A Lúdas Matyit még a kommunisták sem tudták elrontani, pedig volt rá igény
A magyar filmtörténetben kevés olyan alkotás van, amely akkora hatást gyakorolt volna a hazai moziközönségre, mint az 1950-ben bemutatott Lúdas Matyi. A Szélesvásznú történelem mai adásában Bárdos Csaba filmesztéta és Falusi Márton irodalomtörténész voltak Zavaros Eszter és Csatári Bence vendégei.