Kötelezővé tenném az iskolákban Sárosi Bálint Széchenyi- és Prima Primissima díjas népzenekutató Dudások, cigányzenészek című könyvének legalább egyszeri elolvasását. Ennek az az oka, hogy e munka alapján új felfogásban, új értelmezésben, más népcsoporton keresztül is megismerhetjük a hangszeres magyar népzenét. Noha nincs olyan diák, akibe ne sulykolták volna bele az elmúlt évszázad magyar hangszeres népzenéjével kapcsolatos tant, amelyet erőteljesen befolyásoltak Bartók Béla és Kodály Zoltán eszméi – mára ez a tudás kiteljesedett, mivel e két zseni gyakran csak a parasztzenészekkel számolt. A külföldi kutatók nem határolják el a hivatásszerűen művelt hangszeres zenét a vokálistól olyan élesen, mint ahogy mi. Ennek az lehet az oka, hogy számos országban közvetlenebb az érintkezés hangszeres és vokális között, mint a magyar népzenében. Ez többnyire ott fordul elő, ahol még pénzért dolgozó énekmondók tevékenykednek.
A gilisztaűző varádicstól a terjőke kígyósziszig
Értelek – mondta Rezeda Kázmér, mert mindig ezt mondta, amikor nem értett semmit.