– Édesanyámtól a harmincadik születésnapomra kaptam egy emlékkönyvet. Hogy a nagyok közül senkit se felejtsek el, mindenkivel aláírattam. Lukács Margitkával is, akivel nem játszottam együtt, de próba közben ott ültem a takarásban, és néztem. Az felért egy főiskolával. Bessenyei Ferenc hatalmas betűkkel írt bele, és úgy ölelt meg, mint egy bivaly, letépte a hátamat. Sinkovits Imrére mint pótapámra tekintettem. Az egyik előadás próbáin meg akartam ölni a rendezőt, Imre bátyám ott maradt a takarásban, figyelt, szünetben meg berohant értem: „Gyere, gyere szépen, nem kell már beszélni vele.” Az öltözőben pedig elmondta, hogy mit csináljak és mit ne a színpadon. Ez kevés fiatalnak adatik meg. Raksányi Kutyu bácsi is csodaember volt. Azt mondta, hogy amennyit ő életében megivott, abban egy kisebb tengeralattjáró igen mélyre merülne. Gérard Depardieu-vel öt hétig együtt forgattunk a Cyranóban. Szerinte néha a színésznek le kell menni a poklok mélyére, hogy bizonyos szerepeket el tudjon játszani. Én is megiszom a magamét, nem arról van szó, de este, munka után. Apám egyik életre szóló tanácsa az volt: „Előadás előtt magadat csapod be vele. Utána azt csinálsz, amit akarsz.” Volt néhány példa a környezetemben, hogy tehetséges emberek hogyan süllyedtek el. Hiányoznak a „nagy bölények”, ma már nagyon kevesen hoznak vissza valamit az ő világukból. Viszont, ha tudom, hogy este Móricz Zsigmond Sári bíró című darabját játsszuk, akkor reggel másként kelek fel, mert Esztergályos Cecíliával fergetegesen lehet komédiázni. Van megírt szöveg, de ami ott még elhangzik! Ahogy a szemével elnézést kér, ha valamit nem vagy máshogy mondott! Utána meg ő segít nekem. Hetvenhat éves, de tíz fiatalban nincs annyi energia, mint benne. Egy atombomba a színpadon. Sok Esztergályos Cilike kellene.