A magyar árérzékeny nép. Ugrunk a leárazásokra, a kuponakciók alkalmával roskadozik a bevásárlótáskánk, és hajlandók vagyunk átautózni a város egyik végéből a másikba, mert a túloldalon tíz forinttal olcsóbb a tojás (hogy közben mennyi benzint pöfögünk el, nem érdekes). A kínálat pedig válaszol a keresleti igényekre: az árukat igyekszik minél olcsóbban hirdetni. Ennek legegyszerűbb megoldása, ha a nettó árat közli a kereskedő. A konyhaajtógyártó cég képviselője például 27 ezer plusz áfát, az ablakos pedig 130 ezer plusz áfát mond. Kétségkívül jobban hangzik, mint a 34 290 négyzetméterenként vagy a 165 100 egy háromrétegű üveggel szerelt bukó-nyíló ablakért, de a vevő pénztárcáját az utóbbi terheli majd. Ezért érthetetlen a kereskedők általános felháborodása, amikor a nettó ár közlése után megkérem, hogy esetleg pötyögje be az előtte fekvő számítógépbe az 1,27-es szorzót, hiszen nekem úgyis azzal kell számolni.
Karácsony a pokol közepén
Sztehlo Gábor evangélikus lelkész ember maradt a pokol közepén is.