– Akkor még nem jutott eszembe, pedig Sanyi csuda fazon. A szőlőben delfinkék Trabanttal jelent meg, verőfényes napsütésben fejlámpával, láthatósági mellényben. Az övéről kulcsok és vasak lógtak. Dőlt belőle a szó. Ha kérik, ha nem, jó tanácsokat osztogat: mi hol olcsóbb, hogy lehet spórolni, adót optimalizálni. Mindenféle jogi kiskapukat ismer, nagyon leleményes ember. Búcsúzóul adott egy karabinert, most is nálam van, azon hordom a kulcsomat. Évekkel később ez emlékeztetett arra, hogy érdekes filmet tudnánk együtt készíteni, de Sanyi ellenkezett: „Nehogy már zárakat nyissak ki, ti meg fölveszitek, aztán adjuk az ötleteket, akinek nem kellene. És mit szólnának az ügyfelek, hogy egy stábbal a hátam mögött jelenek meg?” A diplomafilmem előtt még egyszer megkerestem, akkor már sikerült meggyőznöm. Kilenc hónapig forgattunk Sanyival, előtte fél évig kamera nélkül kísérgettem, és azon gondolkoztam: hogyan lesz ebből film? Egy ideig nem tudtam milyen ívre fölfűzni a történetet. Zárakat nyit ki, segít a szegényeken, de ez kevés, az egy riport a tévé magazinműsorában. Egy este Pécsett, a Jókai téren megemlítette, hogy igyekezni kellene a forgatással, mert már nem sokáig van Magyarországon. Hogy mi?! „Külföldön szeretném kipróbálni magam” – mondta. Megörültem, mert tudtam, hogy megvan a hiányzó láncszem.