Kínai csomag

A Magyar Posta a világ harmincadik legjobb postája lett 173 ország hivatala közül – közölte a svájci székhelyű Egyetemes Postaegyesület.

Bódy Géza
2019. 11. 04. 13:57
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Posta a világ harmincadik legjobb postája lett 173 ország hivatala közül – közölte a svájci székhelyű Egyetemes Postaegyesület, amely évente rangsorolja megbízhatóság, rugalmasság, helyi lefedettség és jelentőség alapján az intézményeket. Megelőztük Norvégiát, Spanyolországot, Romániát, Szerbiát, de még az izlandiakat is, azonban a környező országok hivatalai hatalmas előnnyel hagytak le bennünket: Ausztria a tizedik, Szlovénia tizenegyedik, Szlovákia a tizenhatodik lett. Fényévekre vagyunk az első helyezett Svájctól, az ezüstöt nyert Hollandiától, illetve a bronzérmes Japántól is.

Ezzel szemben az, aki ellátogat a csendes-óceáni Tuvalu államba, és küldeményt óhajt feladni, ne tegye, mert soha nem ér célba. A világ negyedik legkisebb államában üresen tátong a posta. Az épületet – a polinéziai sziget sajátos földrajzi fekvése, a tengerszint feletti ötméteres magassága miatt – bármikor elnyelheti az óceán. Haitin, Nepálban sem jobb a helyzet, a szolgáltatások szintén csapnivalók arrafelé.

Az árakról is érdekes rangsor született. A Deu­t­­sche Post Európát elemző adataiból kiderül, hogy viszonylag olcsók a Magyar Posta szolgáltatásai.

A kontinensen hazánk ebből a szempontból az ötödik, ugyanis egy levél feladása körülbelül 162 forintba, azaz ötven eurócentbe kerül. A környező országok közül Szlovénia ebben is megelőz bennünket, viszont drágábbak a románok, szlovákok. Apropó minőség: a hivatalos statisztikákkal ellentétben az ügyfelek rosszabb képet festenek a magyar postai szolgáltatásokról, az internetes fórumok szerint rengeteg a kifogás. A legtöbben a hosszú várakozási időre, a küldemények hetekig tartó kézbesítésére panaszkodnak, ám ez a megnövekedett, Kínából történő árurendeléseknek is köszönhető. Sokan kifogásolják az ügyintézők, a kézbesítők modorát, de akad olyan település is szép számmal az országban, ahol a postahivatalban megállt az idő: létszámhiány, omladozó falak, nyáron pokoli hőség, télen jégverem, rossz infrastruktúra fogadja a várakozókat. Egyébként átalakultak az ügyfélszokások, az elektronikus szolgáltatásokkal, a digitalizációval a Magyar Postának is lépést kell tartania. Csökken a levélforgalom és a pénzügyi szolgáltatásokból származó bevétel – ez a két terület az árbevétel kétharmadát teszi ki. Tavaly a vállalat levélforgalma 572 millió darab volt, ám tízéves időtávon már csupán évi 450 millióval számolnak, bár ez még mindig jelentős tétel. Elengedhetetlenek az innovációs megoldások, mint például a nyomkövetés, amelynek segítségével látható, hogy a küldemény hol és milyen kézbesítési fázisban van.

A kihívások soha nem érnek véget, az egyik legnagyobb feladat az európai postáknak a 2021-ben életbe lépő európai uniós szabály végrehajtása. Ekkortól a 22 euró alatti nemzetközi csomagküldemények áfa- és vámmentessége megszűnik, emiatt az adminisztráció újabb terhet jelent majd az intézménynek. Ennek a kínai webáruházakból rendelők esnek leginkább áldozatul, ők eddig vámmentesen rendeltek olcsó árut.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.