Átballagunk a kerten, és belépünk a Paulus Orgonaépítő Műhelybe, ahol már több mint negyven éve foglalkoznak a hangszerrel, és máig a mesterség több évszázados szakmai hagyományait alkalmazzák. Paulus Frigyes ragaszkodik hozzá, hogy tradicionális módon készüljenek az orgonák. A mester először is körbevezet minket a manufakturális műhelyben. Mivel a hangszer nagyon sok alkatrészből áll, és mindegyiket le kell gyártani, az orgonaépítészet legalább 12 szakmát ölel fel. A fémsípműhelybe csak bekukkantunk, mert oda por nem juthat be, viszont az asztalosműhelyt, ahol az orgona nagy része készül, közelebbről is szemrevételezhetjük. Restaurálás közben mindenféle anyaggal dolgoznak, például bőrrel, pergamennel, porcelánnal, filccel, papírral, rézzel. Statikusnak, tervezőnek, rajzolónak kell lenni, de érteni kell többek között az esztergáláshoz, a hegesztéshez, a lakatos-, öntő- és bádogosmunkákhoz is. A műhelyben jelenleg négy alkalmazott és egy tanuló dolgozik. Annyi megrendelésük van, hogy szeretnének még tanulókat és orgonaépítőket is felvenni. Paulus Frigyes figyel rá, hogy mindenkinek olyan munka jusson, melyhez ért, érdekli, amellyel jobban tud haladni. Valóban manufakturális munkavégzés folyik, az orgona minden részével tisztában kell lenniük. A tanulók a szakma gyakorlati részét a műhelyben sajátítják el, az elméletet a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem hangszerészképző szakgimnáziumában tanulják meg. A műhely az iskolával együttműködve adja az utánpótlásképzést. Amikor a képzés átkerült az egyetemre, háromszoros volt a túljelentkezés, manapság viszont
Beszédes életrajzi töredék
Pósa történetei nem öncélúak, hanem közösségi okulásra készültek, mindezt hitelesen, remek stílusban közli velünk, az olvasókkal.