Forma–1-es világbajnok lett 1975-ben, de a következő évben kis híján tűzhalált halt az életveszélyes Nürburgringen elszenvedett balesetben. Arca, tüdeje összeégett, papot hívtak hozzá, de ő fityiszt mutatott a halálnak, hiszen túl jól állt a pontversenyben ahhoz, hogy csak úgy feladja. Vasakarata még azok szemében is az autóversenyzés ikonikus alakjává tette, akik nem különösebben érdeklődnek a száguldó cirkusz iránt. Mi itt, a szocialista barakkban persze csak információmorzsákból rakhattuk össze magunkban a király kategória mozaikképét, de Laudára még így is mint kora legnagyobb formátumú autóversenyző személyiségére emlékezünk.

„Mintha varázsolnék” – mondja egy eltűnőben lévő mesterség utolsó mohikánja
Koronczay Imre órásmester 1977 óta gondoskodik róla, hogy ne tévesszük el az időt.