Bűnbánat, megbocsátás, feloldozás – megváltás nélkül. Amerika egyik legellentmondásosabb szerzői filmese, Jancsó Miklós kedvenc tanítványa, Darren Aronofsky egy kórosan elhízott férfi mélyre temetett traumáit tárja fel sebészkésével, méghozzá úgy, ahogyan erre senki nem lenne képes.
A Velencei Filmfesztiválon álló ovációval ünnepelt A bálna megosztó film, ám egy dolog biztos: mindenkiből hatást fog kiváltani.
Charlie (Brendan Fraser) 270 kilós angoltanár, aki lakása fogságában éli az életét, online kurzusokat tart az esszéírásról kikapcsolt webkamerával. Az eredetileg színdarabból írt forgatókönyv által végigkövetett egy hét alatt a pizzafutáron és egyetlen barátján (Hong Chau) kívül egy hittérítő (Ty Simpkins) tér csak be hozzá, valamint a lánya (Sadie Sink), akivel szeretné felvenni újra a kapcsolatot, és volt felesége (Samantha Morton).
Charlie évekkel ezelőtt elhagyta családját egy tanítványáért, akinek öngyilkossága után aztán saját magán áll bosszút. Bunueli értelemben halálra eszi magát, ám bűntudata és öngyűlölete dacára a vastag zsírréteg áthatolhatatlan pajzsa alatt mégis megmarad másokban kizárólag a jót látó, pozitív embernek.
Charlie mindenért bocsánatot kér, mintha a puszta létezése is szálka lenne környezete szemében. Nem akar kórházba menni, azt pedig végképp elutasítja, hogy megmentsék.
Darren Aronofsky filmjeit megterhelő végignézni. A rendező hírhedt arról, hogy színészeit (és közönségét) próbák elé állítja, legyen szó Jennifer Connelly drogosáról a Rekviem egy álomért című, zavarba ejtő alkotásról a függőségről, Mickey Rourke idősödő birkózójáról A pankrátorban vagy Natalie Portman megszállott balerinájáról a Fekete hattyúban. Aronofsky arról is híres, hogy Tarantino mellett talán ő a legfontosabb rehabilitációs rendező, ugyanis a kétezres évek derekára már a süllyesztőben teljesen eltűnt Rourke-ot az Oscar-jelölésig tolta, a hústorony Charlie-t alakító, egészen fantasztikus Brendan Fraser pedig még ennél is magasabbra juthat. Fraser kiválasztása a szerepre valójában óriási húzás volt: a mindenki által szeretett, rokonszenves egykori szépfiúval bitangul elbánt Hollywood. A múmia-filmek akciójeleneteinek kaszkadőrmutatványai közben Fraser ugyanis összevissza törte magát, sérüléseit pedig fájdalmas műtétek sorozatával és gyógyszerekkel tudták helyrehozni, ám mellékhatásként a színész meghízott, a szerepek pedig egyre kisebbek lettek, majd végképp elmaradtak. Szerepeltetése nemcsak azért volt okos döntés Aronofsky részéről, mert a színész egyrészt tényleg apait-anyait beleadott a munkába, hanem mert karizmája mit sem kopott az évek alatt, a néző ezért aztán bármennyire is undorodjon karakterétől, nehéz nem rokonszenveznie vele.