Macskacsárda és Kutyavilla – valaha, száz évvel ezelőtt a budafoki Duna-parton álltak a híres kertvendéglők. Kétségtelenül a Kutyavilla az elegánsabb, a Macskacsárda pedig az emberibb – mindenesetre tömegek látogatták őket, nemcsak Budafokról, de a fővárosból is. A Macskacsárda XIX. századi előzmények után, többszöri tulajdonoscserével a múlt század harmincas, negyvenes éveiben élte fénykorát. 1941-től Czagler Ferenc fejlesztette fel annyira, hogy valóban komoly gasztronómiai célponttá vált. Gyufatésztás halászléjának híre messze földön elterjedt, remek környezete, barátságos légköre vonzotta az idelátogatókat. Különjáratok indultak ide a Szent Gellért térről, zárt körű rendezvényeket, szakmai esteket rendeztek itt, sőt saját képeslapjaival, gyakori hirdetéseivel a korabeli marketingbe is belekóstolt a tulajdonos-üzemeltető.
Komolyabb vendégkört, arisztokratákat, művészeket, államférfiakat is mozgósított a Kutyavilla, amely aztán a magyar irodalomba is bevonult. Minden valószínűség szerint két Kutyavilla létezett, az első romlott, rossz hírű hely, amelyet mindenféle gyanús népek látogattak. A fiatal Krúdy Gyula itt találkozott először Bródy Sándorral, majd több regényében, novellájában is felbukkan a budafoki vendéglő. A másik Kutyavilla később épült, és – ma így mondanánk – jobb helynek számított. Egy ízben még Faruk egyiptomi király is megkóstolta itt Paul Péter halászléját. Természetesen cigányzenekarok is játszottak valamennyi csárdában, a korabeli újságcikkek szerint pedig olykor éjjeli pillangók, különös alakok is feltűntek a helyszínen, sok bűneset kapcsolódott a híres budafoki csárdákhoz.
A Macskacsárdát a háború után Czagler Ferenc még kinyitotta, de a gyakori áradások annyira megviselték a falakat, hogy az ötvenes években már munkásszállóként üzemelt. 1966-ban aztán a Macskacsárdát kiemelt állami beruházásban dózerolták el, mert akadályozta egy közeli erőmű működését, ipari víznyelő kutakat építettek a helyére. Az 1947-ben szintén újranyitott, majd az államosítás után dunai evezősöknek átadott Kutyavillát végül 1965-ben bontották le, miután kiderült, hogy nem tudják megóvni a dunai árvíztől.