A BLM-mozgalom oldalvizén számos „mindent” tartalmazó kifejezés született, többek között az All Body Types Matter, vagyis a „minden testalkat számít”, így a márkáknak a teltebb alkatokra is gondolniuk kell – a fürdőruhapiacon is. Ez az Elhízástudományi Világszövetség (World Obesity Federation) márciusi jelentése alapján sem csoda, mivel 2035-re a világ lakosságának 51 százaléka számít majd elhízottnak. Különösen magas az arány a gyerekek között: 2020-hoz képest megduplázódik az elhízott gyerekek száma, összesen 208 millió fiúról és 175 millió lányról szól a becslés. Az Egészségügyi Világszervezet 2017-ben még kétmillió elhízottat számlált, arányaiban a legtöbben a Cook-szigeteken éltek, de sokkal meghatározóbb volt az Egyesült Államok és Katar problémája: mindkét országban a lakosság több mint harmada küzdött kóros túlsúllyal.

A pandémia okozta bezártság nyomán Európában is gyakran felvetődött az impulzusfalás vagy bánatevés problémája, az öreg kontinens hölgyei is kikerekedtek a karantén alatt. A divatvilág ezt először laza darabokkal kompenzálta, majd az egyébként is elvárt woke-gondolatoknak köszönhetően ráerősített a „minden testalkat számít” kampányra, így az átlagvásárlónak már nem volt oka szégyellni a felszaladt kilókat.
Körülbelül tíz évvel ezelőtt a Dove kezdte el különféle testalkatú női modellekkel reklámozni termékeit. Az üzenet akkor is a befogadás volt, mert a szeretet közvetítése jól konvertálható a márka megkedveltetésére. A legújabb testtudatos kampányok viszont ennél többet akarnak. A woke-ideológiának köszönhetően előretörő »másság« bemutatása a cél. Az a probléma, hogy a kampányok mögött nincs valódi közösségmenedzsment. Hiába gyártanak néhány átlagostól eltérő méretsort, azok nem jutnak el minden üzletbe, a vevők pedig legfeljebb online férhetnek hozzájuk
– mondja el Raffa Zsófia marketingszakértő.
Milyen a jó fürdőruha?
Így a hölgyek számára rémálom lehet a fürdőruha-vásárlás. Egyrészes vagy kétrészes? Karcsúsító fekete vagy optikai csalással játszó mintás? Dísztelen vagy flitteres? Mennyire éri meg egyáltalán, vagy jó lesz a három évvel ezelőtti is?