Ádáz küzdelmet folytat a két óriáscég a fiatalok kegyeiért

Élesedik a verseny a fiatalabb felhasználókért a TikTok és a YouTube között; utóbbi ugyanis azon dolgozik, hogy több pénzt adhasson a tartalomkészítőknek.

Magyar Nemzet
Forrás: Vg.hu2023. 02. 01. 17:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az idősebb platformmal rendelkező YouTube Shorts új bevételi formát biztosít az alkotóknak, hogy előnybe kerüljön a fiatal felhasználók körében, akik kulcsfontosságúak a lelassult digitális reklámpiacon – írta meg a Financial Times hírei alapján a VG.

A YouTube most még előnyösebbé teszi a tartalomkészítőknek a 2020-ban elindított Shorts-ot. Lehetővé teszik, hogy az alkotók pénzt kaphassanak a videóikból származó reklámbevételekből. 

A YouTube erőteljesen népszerűsíti a Shortsot, amelyet 2020-ban indítottak el, hogy felvegye a versenyt a TikTok népszerűségével a Z generációs felhasználók körében. Ennek köszönhetően a 2005-ben indult YouTube tavaly szeptemberben a hirdetéseket is bevezette a szolgáltatáson, ami bevételt is biztosít az alkotóknak.

A TikTok térhódítására adott reakcióként megalkotott Shorts jelenleg több mint másfél milliárd felhasználóról számol be havonta – vagyis a YouTube teljes nézettségének a háromnegyedét ezeknek a rövid videóknak köszönheti.

Ez több mint egymilliárddal több, mint amit a TikTok legutóbb, 2021 szeptemberében jelentett be.

A TikTok azóta nem is hajlandó aktuális számadatokat közölni.

A rövid formátumú klipek az elmúlt két évben elképesztő népszerűek lettek, és a nézettség is robbanásszerűen megnőtt, elsősorban a fiatal felhasználók körében. A Shorts több nézőt vonz be, ami nagyobb lehetőséget biztosít a hirdetők számára, amivel pedig a tartalomkészítőket is jobban tudjuk támogatni

– nyilatkozta Nicky Rettke, a YouTube termékmenedzsmentért felelős alelnöke.

A rövidfilmekből származó alkotói bevételek valószínűleg jelentősen meg fognak nőni, ha szerdán bevezetik az új bevételmegosztási rendszert – jelenleg a pénz nagyrészt márkakapcsolatokból, valamint a YouTube százmillió dolláros tartalomalapjából származik, amelynek a helyébe lép a rendszer.

Ahhoz, hogy pénzt lássanak a dologból, a felhasználóknak több mint ezer feliratkozóval és adott mennyiségű megtekintéssel kell rendelkezniük a Shorts szolgáltatásnál. A YouTube a rövidfilmes alkotóknak 45 százalékos részesedést ad a reklámokból származó bevételekből, a hosszabb videóknál ez az arány 55 százalék lesz.

A YouTube alapjáraton a videó alatt megjelenő hirdetésekhez kapcsolódó reklámbevételekből ad részesedést. A Shorts azonban különböző emberek által készített klipek között jeleníti meg a hirdetéseket.

Emiatt a YouTube a Shortshoz kapcsolódó összes reklámbevételt összevonja, majd a zenei licencdíjak levonása után a pénzt szétosztja az alkotók között.

A YouTube-bal való versenyfutás mellett a TikTok más okból is szorult helyzetben van. Ahogy korábban a Magyar Nemzet is megírta, elképzelhető, hogy teljesen ellehetetlenül a helyzetük az Európai Unióban, ha nem korlátoznak bizonyos tartalmakat.

Minderről Thierry Breton belső piacért felelős biztos beszélt múlt héten, aki azzal fenyegetőzött, hogy elérhetetlenné teszik a kínai közösségi médiaplatformot, ha nem cenzúrázzák a problémásnak ítélt tartalmakat. A Reuters jelentése szerint Breton videóhíváson keresztül tárgyalt a TikTok vezérigazgatójával, Shou Zi Chew-val. Figyelmeztetett, hogy a kínai közösségi médiaplatformnak be kell tartania az EU új digitális szolgáltatási törvényét, különben számolnia kell a következményekkel.

Nem fogunk habozni, hogy a szankciók teljes skáláját alkalmazzuk polgáraink védelme érdekében, ha az ellenőrzések után úgy látjuk, hogy a platform nem felel meg maradéktalanul az irányelveknek

– figyelmeztetett Breton. A tisztviselő később a Twitteren megismételte álláspontját, és hangsúlyozta, hogy a TikTok fiatalabb közönséget vonzó képessége nagyobb felelősséggel jár.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Unsplash)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.