Hozzávetőleg ilyen kezdésre számított a világbajnokságon? – kérdeztük a gyorsaságimotoros-vb szombati nyitófutamán második helyen végzett Talmácsi Gábort egy, a Szépművészeti Múzeumban rendezett szponzorációs összejövetelen, amelyen Van Gogh mellett ő volt az egyik fő nevezetesség.
– Igen, bíztam a jó kezdésben. A téli teszteken nagyon jól szerepeltem, és az ezeken elért köridőkből már lehetett sejteni, hogy idén mindenképpen az egyik leggyorsabb versenyző leszek a 125 köbcentis kategóriában. Ráadásul a Katari Nagydíj előtti hivatalos teszten pályacsúcsot értem el, ez még pluszönbizalmat adott. Persze azzal tisztában voltam, hogy igazából majd csak a versenyen dől el, a motorok és a gumik miként bírják a hosszú körözést.
– A Eurosport közvetítésében, amikor a dobogósok nyilatkoztak, az egész világ láthatta, mennyire örül.
– Ha az ember felállhat a pódiumra, az óriási. S rögtön az első versenyen második hellyel nyitni, szerintem nagyon jó eredmény. Igaz, lehetett volna még jobb, hiszen kevésen múlt, hogy nem nyertem. Úgy érzem, hogy jobban versenyeztem, mint a csapattársam, viszont a végén neki valamivel gyorsabb volt a motorja. Ezért kicsit sajnálom, hogy nem jött össze a futamgyőzelem, de tényleg csak kicsit, mert még egyszer mondom, elégedett vagyok a második hellyel.
– Ha csapattársa, a győztes Faubel motorján ül, nyert volna?
– Ezt azért nem merem állítani.
– Ön új fejlesztésű motort kapott, vagy a tavalyi továbbfejlesztett változatát?
– A teljesen újból, a 2007-es RSA-ból csak három van a mezőnyben, két csapattársam, Faubel és Gadea, valamint az olasz Pasini megy ilyennel. Ezek a prototípusok elméletileg jobbak, de most Katarban a háromból kettő „szétesett”, vagyis nem feltétlenül jár jobban vele az ember. A tavalyi motor továbbfejlesztett változata, a 2007-es RSV, amivel én megyek, megbízhatóbb, én is jobban hiszek benne.
– Egy spanyol csapatnál, ahol ön mellett két spanyol versenyző van, gondolkozhatnak úgy, hogy inkább a mi fiunk nyerjen, mint a most érkezett magyar?
– Persze, de ez számomra is teljesen érthető és elfogadható. Ha csapattulajdonos lennék, én is inkább a magyar versenyzőm sikeréért szorítanék, s csak másodsorban a spanyolért. Ezzel együtt nincs megkülönböztetés nálunk, és az Apriliának is érdeke, hogy én is jól szerepeljek.
– Bár még csak egy futamon vagyunk túl, mondhatjuk, hogy az Aspar Aprilia csapat a legerősebb a mezőnyben?
– Mindenképpen, ez a helyzet.
– Miután Katarban megszerezték az első és a második helyet is, csaptak egy szerényebb ünnepséget?
– Katar nem az a hely, ahol nagyon bulizni lehetne, ráadásul éjjel indult a repülőnk, így este inkább pakoltunk. De ha nyerünk még egy-két futamot, biztos, hogy a buli sem marad el.
– Ez adódik is, hisz a Spanyol Nagydíj következik. Itt mire számít?
– Úgy gondolom, Jerezben „zártabb” verseny lesz, nagyobb élboly alakul ki, vagyis nem fordulhat elő az, ami Katarban, hogy ketten meglépjünk a többiektől. Számomra mindenesetre a győzelem a cél, már csak azért is, mert Jerezben én tartom a pályacsúcsot. S egészen különleges érzés megérkezni valahova úgy, hogy tudom, azon a pályán eddig én voltam a leggyorsabb; úgy is mondhatjuk, ez is motiváció.
Miért rendelték vissza Tuskék a lengyel nagykövetet Budapestről?
