Az egekbe tör a Budapest Félmaraton

A lelépő Nike után a Wizz Air karolta fel a fővárosunk védjegyévé vált futóversenyt.

2014. 02. 27. 14:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hazai utcai futás hőskorában, 1984 és 1993 között az IBUSZ és a Mars Maraton keretén belül rendeztek versenyt a félmaratoni, 21 097,5 méteres távon, két év szünet után, 1996-ban a két viadal külön vált, és az új főszponzorral a Nike Budapest Félmaraton tizennyolc éven keresztül volt fővárosunk egyik legnépszerűbb futóversenye. 1996-ban még csak mintegy ezerhatszázan neveztek rá, 2010-ben azonban a résztvevők – akik csapatban vagy párban is teljesíthetik a távot – száma meghaladta a tizenkétezer főt, tavaly pedig nevezési rekordot döntve 12 850-en álltak rajthoz. Ám a sportszergyártó cég üzletpolitikája időközben megváltozott, ma már inkább saját rendezvényekkel áll elő, és tavaly a Budapest Sportirodával (BSI) fennálló kapcsolata végére is kitette a pontot. Ezzel együtt a felek békességben váltak meg egymástól.

A BSI új támogatóra lelt, és csütörtökön bejelentették, hogy szeptember 14-én immár Wizz Air Budapest Félmaraton néven tartják meg a versenyt. Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársasága öt évre kötelezte el magát a rendezvény mellett, s az egyik főszponzorává vált a három legnagyobb hazai futóeseményt, a sorba illeszkedő Spar Budapest Maraton Fesztivált és a Telekom Vivicittá Városvédő Futást is magába foglaló „Run in Budapest” kezdeményezésnek is.

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója elmondta, hogy a Wizz Air pénzügyileg is hozzájárul a félmaraton megrendezéséhez, a saját kommunikációs csatornáin megjeleníti, továbbá speciális utazási ajánlatot kínál a versenyre érkezőknek. Mivel tavaly már hatvanöt országból érkeztek futók, Angliából, Németországból és Olaszországból pedig száz fölötti volt a nevezési létszám, s a külföldek száma évente 6-7 százalékos növekedést mutat, a rendezvény turisztikai vonzata is egyre nagyobb lesz.

Kocsis Árpád, a BSI versenyigazgatója arról tájékoztatott, hogy évente több mint százezer ember vált rajtszámot náluk, s az utcai futásban a félmaraton nemcsak Magyarországon, hanem az egész világon a legnépszerűbb versenyszám. „Nálunk egyelőre még csak az emberek tíz-tizenöt százaléka döbbent rá arra, hogy mozogni érdemes, szemben az Európai Unió harmincszázalékos átlagával, így még bőven van hova előrelépnünk” – fogalmazott Kocsis Árpád.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.