Megszokhattuk, hogy évről évre új szabályok zúdulnak ránk a Formula–1-ben, de most tényleg nem üres szólam forradalmi változásokról beszélni. Abból kifolyólag, hogy negyedszázad után visszatértek a turbómotorok, gyakorlatilag az autók minden egyes részét újra kellett tervezni. Lényeges, hogy a KERS-rendszer immár nemcsak a mozgási, hanem a motor hőenergiáját is hasznosítja, ami az eddigi plusz 80 lóerő helyett 160-at jelent, s 7 helyett 33 másodpercig lehet majd használni; ugyanakkor idén a tavalyi üzemanyag-mennyiség kétharmada, csak száz kilogramm áll a pilóták rendelkezésére futamonként. S ez bizony óvatosságra inthet, felettébb kínos, ha az utolsó körben kifogy a benzin.
Eleinte szokatlan lesz, hogy a versenybírák a kisebb szabálytalanságokért öt másodperces büntetéseket rónak ki – ezeket a kerékcserék alatt is le lehet tölteni –, továbbá „büntetőpontokat” osztanak, és akinek összegyűlik tizenkettő, azt a következő futamról kizárják. S hogy a vb-n a végjáték még izgalmasabb legyen, a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon a megszokott pontszámok kétszeresét lehet megszerezni, vagyis a győztes ötven pontot kap, a második helyezett harminchatot, a harmadik harmincat.
A holtidőben megpezsdítette az életet a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) újítása, miszerint a pilóták erre a szezonra maguk választhattak rajtszámot, ami a pályafutásuk végéig az övék lesz. A regnáló világbajnoknak továbbra is jár az 1-es, ha kell neki, és Sebastian Vettel meg is tartotta a Red Bullján. Amennyiben idén nem őt koronázzák meg, akkor jövőre az 5-ös kerül az autójára. 2001-ben még zöldfülűként, 14 évesen ezzel a rajtszámmal lett gokartban junior Európa-bajnok, de nyilván az is nyomott nála a latban, hogy az első formula–1-es vb-címét (2010) ugyancsak ötössel szerezte. Fernando Alonso (Ferrari) is a gokartos sikeréveibe révedt, amikor a 14-est jelölte meg: 1996. július 14-én tizennégy évesen egy 14-es rajtszámú autóval nyerte meg a junior gokart-világbajnokságot. A teljesség igénye nélkül Nico Rosbergnek (Mercedes) azért kellett a 6-os, mert édesapja, Keke Rosberg ezzel lett világbajnok 1982-ben; Valtteri Bottasban (Williams) pedig azért a 77-es, mert a 7-es szinte egy t betű, és a nevét így akár úgy is lehetne írni, hogy Bo77as. A 13-asra, amit – 1976-ban kivontak a forgalomból – a jelek szerint csöppet sem babonás Pastor Maldonado (Lotus) csapott le.