Nem csak múló rosszullét, ez bizony már agónia

A Forma–1-vb hét végi austini, majd a Sao Pauló-i futamán a Caterham és a Marussia sem indul.

2014. 10. 30. 4:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha Forma–1 és amerikai nagydíj, mindenekelőtt a 2005-ös verseny ugorhat be, ami a száguldó cirkusz egyik legnagyobb botrányát hozta azzal, hogy Indianapolisban másfél órán keresztül hat autó körözött a pályán. Csak a három Bridgestone abroncsos csapat vágott neki a 73 körös távnak, a balesetveszélyes Michelin gumikon futó tizennégy autó a felvezető kör után a bokszba hajtott. A kínos bojkott után Indianapolisban még két F1-es futamot rendeztek, majd négy évig nem volt amerikai nagydíj, 2012-ben lépett be a körbe Austin, ahol a hét végén harmadszor lesz verseny, de most sem teljes mezőnnyel.

Ha a hirdetők azt látják, hogy megint homokszem került a gépezetbe, a Forma–1-nek nehéz lesz gyökeret eresztenie a tengerentúli piacon, ám a sorozat üzleti ügyeit intéző Bernie Ecclestone-nak nem csak az amerikai projekt miatt főhet a feje. Az egyesült államokbeli futam után a brazíliait is kihagyó Caterham (nyitóképünkön Kobajasi Kamui) és a Marussia pénzügyi nehézségei nem múló rosszullét jellegűek, az agónia jeleit mutatják. A sorozatba 2010-ben velük együtt bekerült Hispania két év után bedobta a törölközőt, és úgy néz ki, hogy a most haláltusájukat vívókon a tulajdonosváltások sem segítettek. A Marussia még Manor GP-ként kezdte, a Forma–1-be Virginként vágott bele, a Caterham pedig Lotusként, de csak annyi köze volt a legendás Colin Chapman által alapított istállóhoz, hogy megvásárolta a nevét. (2012 óta a Renault fut Lotusként.) A Caterhamhez és a Marussiához már csődbiztost neveztek ki, s utóbbi csapat még Jules Bianchi szuzukai balesete hatása alatt is van.

A Marussiát a hírek szerint egy az acéliparban érdekelt brit-indiai testvérpár megmentené, de az eddigi tapasztalatok alapján ezt kellő óvatossággal kezeljük; a kis csapatokkal a pályán és azon kívül sem lehet nyerni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.