„A hétvégi Kínai Nagydíjon visszatér az a rendszer, amely szerint a leglassabb hat autó kiesik a kvalifikáció első és második szakaszában, mielőtt a tíz legjobb megmérkőzik a pole-pozícióért a harmadik etapban” – jelentették be a döntést, így a vb harmadik futamán, Sanghajban már a 2015-ös szisztéma szerint zajlik majd az időmérő.
Április első hétvégéjén, a Bahreini Nagydíjon a Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone és Jean Todt, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke még ellenállt a csapatvezetők egységes kérésének, hogy visszatérjenek a tavalyi rendszerre, de a csütörtöki tárgyaláson már beleegyeztek.
Ismert, hatalmas káoszt okozott a március elején elfogadott új időmérős rendszer az F1 ausztrál idénynyitóján. Egyrészt messze nem volt a pályán annyi autó, amennyit a szabálymódosítók reméltek, másrészt igen hamar kiderült, hogy az új kvalifikáció sem a kiscsapatokat pártolja, így az esély egy izgalmas rajtrács kialakulására szinte a nullával egyenlő.
A szabályalkotók és a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) illetékesei egyébként azt remélték a módosítástól, hogy a versenyautók több időt töltenek majd a pályán a kvalifikáció alatt. A változtatás lényege, hogy a három részből álló időmérés minden szakaszában – meghatározott idő elteltével – 90 másodpercenként esik ki egy-egy pilóta. Az előzetes várakozások azonban nem váltak valóra, Ausztráliában az utolsó percekben alig vagy egyáltalán nem köröztek az autók az időmérő egyes szakaszaiban.