– 1972. november 7-én kezdődött az én karrierem, akkor nyertem a nagyváltósúlyú bajnoki címet. De rájöttem, hogy másokat legyőzni nem igazán jelent örömet – említi középiskolai évei alkonyáról a világjáró férfi, hozzátéve, ebbe beletartozik a jégkorong közelében töltött időszak, ahol szintén nem a verseny, hanem a közösség miatt időzött. Meg aztán le is akart nyugodni kicsit.
Így ahelyett, hogy szárnyakat kapott volna ökölvívásban, a motorozás felé fordult, ami nagyon megfogta, de ott volt az úszás is neki, ami a Cousteau-filmek miatt is a búvárkodás irányába nyomta őt, ezzel pedig még pénzt is lehetett keresni. Tatabányán 1978-ban a legfiatalabb itthoni bányamentőként dolgozott a főiskola mellett. Ezzel teremtette elő a forrásigényesebb sportokra valót.
– Tíz évvel voltunk a vietnami háború után, egy tengeröbölben hajókat süllyesztettek el, ezeknek a felépítményeit kellett levágni 50-60 méter mélyen, amit helyi búvárok nem vállaltak, én viszont igent mondtam a hívásra.
Ott találkozott Jacques Monniert-val, a Párizs–Dakar-raliverseny akkori urával, akit a L’Osservatore Romano rangos római lap egész egyszerűen a sátánnal azonosított a nyolcvanas évek közepén amiatt, hogy az egyik versenyen kilencen meghaltak. Monniert a kritikákra azzal válaszolt: tud ő ennél sokkal emberpróbálóbbat! 1988-ban meghirdette „A hősök visszatérése” fantázianevű viadalt, erre fűzte be Juhászt.
A 9000 kilométeres verseny szörfözésből (90 km az Atlanti-óceánon), motorozásból (3600 km a Szaharában), gyaloglásból (150 km), kvadozásból (2200 km), katamaránozásból (1000 km a Földközi-tengeren), kerékpározásból (350 km, Szicília), úszásból (4 km a Messinai-szoros 11 fokos vizében), megint kerékpározásból (1300 km) és maratonfutásból állt.
– Kvadot azelőtt nem is láttam, de amikor igen, azt gondoltam, fog menni nekem ezzel 2200 kilométer a Szaharában is – idézi fel emlékeit Juhász, akit saját bevallása szerint a tudatlansága inspirált a legjobban.
A versenyre szóló meghívást hivatalosan az OTSH kapta, de befolyásos vezetők, Aján Tamás és Schmitt Pál felkarolták Juhász vágyát, hogy rajthoz álljon az őrült viadalon Dakarból indulva, a Szaharán és a Földközi-tengeren át Nizzába. A Malévtól kapott jegyet, és Fa Nándor, valamint Gál József után Juhász István volt a harmadik, akit a Helia-D szponzori pártfogásba vett (a Danubius Rádió mellett).