Eladták a Mercedes Formula–1-es csapatának egyharmadát

Megváltoztak a tulajdonviszonyok a Mercedes Formula–1-es csapatánál, az idén sorrendben hetedik egyéni és konstruktőri világbajnoki címét begyűjtő istállónál immár a Daimler, a csapatfőnöki pozícióban maradó Toto Wolff, valamint az új belépő Ineos is a részvények egyharmada fölött diszponál.

2020. 12. 18. 15:14
Mercedes Forrás: Twitter/Ineos
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A stuttgarti székhelyű Daimler AG csoporthoz tartozik többek között a Mercedes-Benz, a Smart, a Mercedes-AMG vagy éppen az EvoBus márka, és a már tavaly is gyenge évet zárt, leépítésekre kényszerült anyacég régóta tervezi, hogy a Formula–1-ben önfenntartó gyári csapatként lesz jelen. Ezt vezette fel az Ineos év eleji színre lépése először csak szponzorként, pénteken pedig bejelentették, hogy a brit vegyipari óriás megvásárolta az istálló részvényeinek egyharmadát. A Daimler részesedése az eddigi hatvan százalékról 33-ra csökkent, Toto Wolffé harmincról harmincháromra nőtt, így a három fél azonos részesedéssel rendelkezik. A Mercedes egyúttal azt is bejelentette, hogy Wolff további három évig betölti a csapatfőnöki posztot, emellett pedig az ügyvezető igazgatói feladatokat is ellátja.

– Örömmel nyitok egy új fejezetet a Mercedes-AMG Petronas F1-es csapat életében. Ez a csapat olyan számomra, mint egy család. Voltunk fent és voltunk lent is, de el sem tudom képzelni, hogy a jelenleginél jobb munkatársakkal dolgozhatnék együtt. Nagyon örülök, hogy ezt a munkát jövőre is folytathatjuk. Az Ineos befektetése azt mutatja, hogy a Formula–1-es csapatok üzleti modellje szilárd, és bizalmat is jelent egy kihívásokkal, nehézséggel teli esztendő után – fogalmazott Toto Wolff, aki az elmúlt hetekben meglebegtette távozását a csapatfőnöki posztról, vagy legalábbis utalt arra, hogy a háttérbe húzódva, más szerepkörből nevelné ki az utódját. Az új szerződése egyébként erre lehetőséget is biztosít számára.

Szeptemberben olyan hírek is terjedtek, hogy az Ineos lehet a többségi tulajdonos, és az istállót is átnevezik Ineosra, a központja marad Nagy-Britanniában, Brackleyben, Toto Wolff viszont távozik. A brit vállalat a Nagy-Britannia leggazdagabb emberének számító, 68 éves Sir Jim Ratcliffe kezében van, akinek 2019-ben 21 milliárd fontra becsülték a vagyonát, és előszeretettel fektet be a minőségi sportba.

– A nagy kihívások az Ineosnál a szemléletünk szerves részét képezik, és számos sportágban való részvételünk bizonyítja, hogy mindig a legjobbra törekszünk. Amikor az év elején beszálltunk a Formula–1-be, úgy döntöttünk, hogy az új mércét jelentő Mercedeshez csatlakozunk, és azóta tárgyaltunk arról, hogyan növelhetnék a szerepvállalásunkat. Ez különleges lehetőség arra, hogy befektessünk egy olyan csapatba, amely a csúcson van, de még hatalmas potenciál rejlik benne – szögezte le Sir Jim Ratcliffe.

Tavaly ő dobott mentőövet a világ legerősebb profi kerékpároscsapatának, a brit Skynak, amikor az elveszítette a főszponzorát. A becslések szerint évi mintegy 30 millió fontból (11 milliárd forintból) gazdálkodó istálló már Team Ineos néven szerepel. Tao Geoghegan Hart révén megnyerte az idei Giro d’ Italiát, Richard Carapaz tavaly húzta be az olasz körversenyt, az idei Tour de France előtt pedig az okozott fejtörést, hogy a három korábbi első, a címvédő Egan Barnal, vagy két legenda, Geraint Thomas és a hétszeres Grand Tour-győztes Chris Froome közül kit dobjanak harcba.

Szóval, nem volt teljesen alaptalan feltételezés, hogy az Ineos esetleg a Formula–1-ben is robbantani akar, de egyelőre nem rontott ajtóstól a házba. A küszöbön mindenesetre megvetette a lábát.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.