Szeptember végén Lewis Hamilton az Orosz Nagydíjon újabb mérföldkőhöz érkezett pályafutása során: Szocsiban szerezte meg a 100. futamgyőzelmét, és ezzel az összetettben visszavette a vezetést Max Verstappentől, két ponttal ismét nála volt az előny. Az már a szezon elején látszott, hogy a Mercedesnek idén komoly vetélytársa lesz a Red Bull – vagy mondjuk inkább azt, hogy Hamiltonnak Verstappen. Az első öt futamból a hétszeres világbajnok, címvédő brit hármat, a holland kettőt húzott be, és a folytatásban sem nagyon osztottak lapot másnak. Az összetettben hol egyikük, hol másikuk állt az élen, de Verstappen a mexikói győzelmével, négy futammal a vége előtt 19 pontos előnyre tett szert. Igen ám, de ezután Hamiltont intették le háromszor az élen, így alakult ki a holtverseny a szezonzáró előtt, amire a Formula–1 történetében csak egyszer, 1974-ben volt példa. Ám akkor valójában nem is lett különösebben izgalmas a végjáték, Emerson Fittipaldinak a negyedik hely is elég volt a koronához, mert riválisa, Clay Regazzoni végig szenvedett az autójával, és végül négy kör hátránnyal fejezte be azt a futamot.
Micsoda végjáték Abu-Dzabiban!
Őszintén szólva most, Abu-Dzabiban is azt hihettük négy körrel a vége előtt, hogy a versenyben biztosan vezető Hamiltontól már nem lehet elvenni a nyolcadik vb-címét, de megkaptuk a Formula–1 történetének egyik legdrámaibb végjátékát. Amihez leginkább a 2008-as fogható: akkor a szezonzáró Brazil Nagydíjon a futamgyőztes Felipe Massa (Ferrari) a célvonalon áthaladva már világbajnoknak hitte magát, és abban a pillanatban az is volt. Ám Hamilton – akkor még a McLaren pilótájaként – az utolsó kanyarban a szakadó esőben utolérte a száraz pályára való gumikon csúszkáló Timo Glockot (Toyota), feljött az ötödik helyre, és éppen ennyi kellett neki az első vb-címéhez. A nyolcadik pedig hasonlóan kaotikus körülmények között csúszott ki a kezéből.
Abu-Dzabiban az 54. körben Nicholas Latifi a falhoz csapta a Williamset. Bejött a biztonsági autó, amikor pedig az utolsó kör előtt elhagyta a pályát, a második helyen haladó Verstappen frissebb gumikon volt, mint Hamilton, meg is előzte őt, így a Red Bull pilótája lett a világbajnok, először. Ő maga sem tagadja, hatalmas mázlija volt, hogy Latifi balesete belezavart a futam végébe, Michael Masi versenyigazgató pedig úgy döntött, ahogy: csak a két éllovas közötti lekörözött versenyzők vehették vissza a körüket, s így Verstappen hirtelen Hamilton mögött találta magát. A Mercedes óvott, mindhiába, Toto Wolff csapatfőnök és Hamilton pedig el sem ment emiatt a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) párizsi díjátadó gálájára. Ezt a békát bizony nem könnyű lenyelni. Ugyanakkor semmiképpen sem lehet azt mondani, hogy Verstappen érdemtelenül nyerte volna meg a világbajnokságot. Hogy mást ne mondjunk, a Brit Nagydíjon a pole pozícióból indulva az első körben Hamilton hibája miatt esett ki, aki a baleset okozását megúszta egy tíz másodperces időbüntetéssel, de ezzel együtt is győzött Silverstone-ban.