A konstruktőri vb-címet vasárnap elhódító Mercedesnél nehezen fogadták el, hogy pilótájuk, Lewis Hamilton helyett Max Verstappen (Red Bull) nyerte meg az egyéni pontversenyt, ezért mintegy utolsó hajszálba kapaszkodva két óvást is benyújtottak az Abu-Dzabi Nagydíj leintése után.
De hiábavaló volt minden igyekezetük, a Nemzetközi Automobil-szövetség ugyanis a felek meghallgatása után elutasította a Mercedes mindkét óvását, így már nincs veszélyben Max Verstappen győzelme és a bajnoki címe sem.
A biztonsági autós időszak alatt a német istálló két szabálytalanságot is felfedezett. Úgy látták, hogy a safety car mögött autózva a Verstappen egy alkalommal megelőzte az éllovas Hamiltont, ami a szabályok szerint nem megengedett. A Red Bull azzal érvelt versenyzőjük mellett, hogy Verstappen tulajdonképpen nem előzte meg a britet, csupán mindkét autó gyorsított, majd lassított, valamint a biztonsági autós szakaszok alatt „milliószor” előfordult, hogy az egyik pilóta a másik mellé hajtott, majd visszahúzódott mögé.
Ez volt az egyik óvás tárgya:
A versenybírók ez esetben arra jutottak, hogy a holland versenyző bár nagyon rövid időre bement Hamilton mellé, de aztán mindkét autó gyorsított, majd lassított, és Verstappen visszahúzódott riválisa mögé, a biztonsági autós időszak befejeződésekor már nem volt előtte.
A másik vétket maga a versenyigazgatóság követte el a Mercedes szerint. Toto Wolffék nem értették, hogy az újraindítás előtt miért csak egyes lekörözött pilóták – nevezetesen azok, akik a két bajnokaspiráns között autóztak – vehették vissza a körüket, míg a többi versenyző nem. A sportszabályzat szerint ugyanis a lekörözött autóknak meg kell előzniük a versenyben vezetőt és a biztonsági autót az újraindítás előtt.
A németek úgy vélekedtek, két ponton is hibázott az FIA, mivel a sportszabályzat 48.12-es pontjában a „lekörözött autók” kifejezés az összes lekörözött autóra vonatkozik, nem pedig csak a versenyigazgatóság által kiválasztottakra. Ezenfelül szintén a 48.12-es szabály mondja ki, hogy miután csak az azt követő körben hagyhatja el a pályát, hogy a lekörözött pilóták elmentek a safety car mellett, így a versenyt nem az 57., hanem az 58., utolsó körben kellett volna újraindítani – írja a Motorsport.com.