Magyarországon 2011-ben tört ki a túraautóláz, amikor az akkor még világbajnokságként és WTCC néven futó sorozat először látogatott el a Hungaroringre, és Michelisz Norbert második helyezést ért el a hazai szurkolókkal tömött lelátók előtt. Azóta a Formula–1 után a legnagyobb érdeklődésre számot tartó autóverseny lett Magyarországon a WTCC, amely 2018-ban átalakult világkupává, és felvette a WTCR nevet.
A bajnokság története 2005-re nyúlik vissza, akkor rendezték meg az első világbajnoki idényt, az első magyar résztvevőre azonban 2008-ig várni kellett, amikor Michelisz beugróként lehetőséget kapott a vb japán versenyhétvégén a spanyol Sunred csapattól. Két évvel később Michelisz immáron a Zengő Motorsport színeiben a teljes idényre benevezett, Japánban állt először dobogóra, majd a világ egyik legnehezebb pályáján, Makaóban az első futamgyőzelmét aratta. 2017-ben már a Honda gyári pilótájaként a világbajnoki címért küzdött, amelyet csak az utolsó fordulóban vesztett el a svéd Thed Björkkel szemben.
Michelisz magyar sporttörténelmet írt
Addigra a WTCC költségei többek közt a ralilegenda Sébastien Loeb és a Citroën beszállása miatt felhevült versengésben az egekbe szöktek, ami már a gyártóknak is túl drága volt, ezért 2018-tól új, költséghatékonyabb alapokra helyezték a WTCR-ré alakuló, de jogfolytonos bajnokságot. A változtatások megtették a hatásukat, a sorozat felpezsdült, és 2019-ben épp annak a csúcsán szerezte meg Michelisz a bajnoki címet a Hyundai versenyzőjeként. A siker történelmi volt, hiszen világméretű nemzetközi bajnokságban se előtte, se azóta nem volt magyar bajnok autósportban.

2020-tól a Covid-járvány kényszerítette hosszú haláltusára a WTCR-t: az idei volt zsinórban a harmadik év, amikor a bajnokság nem tudott ellátogatni a Távol-Keletre, a legfontosabb piacára, hiszen a mezőny vezető márkái közül a Hyundai dél-koreai, a Honda japán, a Link&Co kínai volt. Sokasodtak a problémák, és végül bejelentették, hogy az idény végével a WTCR megszűnik. Az elmúlt hét végén Szaúd-Arábiában Michelisz hyundaios csapattársa, a spanyol Mikel Azcona lett az utolsó bajnok, a magyar versenyző pedig egy második hellyel a dobogón búcsúzott (az összetettben negyedik lett idén).