Tavaly tarolt a Hyundai a WTCR-ben, hiszen Mikel Azcona nyerte meg az egyéni bajnoki címet, amivel ő lett a dél-koreai márka harmadik bajnoka az olasz legenda, Gabriele Tarquini 2018-as és Michelisz Norbert magyar sporttörténelmi jelentőségű, 2019-es sikere után. Az Azcona, Michelisz duó ráadásul a csapatbajnoki címet is megszerezte 2022-ben, ami addig hiányzott a Hyundai dicsőséglistájáról.

Ilyen előzmények után a folytatás törvényszerűnek tűnt, mégis szinte az utolsó pillanatig bizonytalan volt Michelisz (és Azcona) idei szerepvállalása. Legalábbis a Hyundai alig több mint két héttel a portugáliai Portimaóban esedékes e hétvégi szezonrajt előtt jelentette be, hogy a tavalyi sikerpárossal vág neki a vadonatúj World Tournak.
– Elég régóta versenyzem már ahhoz, hogy minden évhez úgy álljak hozzá, talán az lesz az utolsó – válaszolta lapunknak Michelisz Norbert arra, hogy valójában mennyire volt kérdéses az indulása. – Ha úgy alakult volna, hogy nincs lehetőségem gyári szinten tovább versenyezni, akkor kerestem volna az utat valamilyen más megoldás felé. A Hyundai azonban már tavaly kifejezte, hogy amennyiben az új bajnokság formátuma hasonló lesz a WTCR-éhez, akkor részt vesz benne, és voltak egyértelmű jelei a télen, hogy ezt változatlan pilótafelállással tervezi.
Hatásvadász szalagcímek a bajnokság haláláról
Egy új bajnokság születésekor mindig sok a kérdőjel, amiket tisztázni kellett, ezért húzták-halasztották a végsőkig a csapatok a bejelentéseiket. Ugyanakkor a háttérben zajlott a munka, ezért is volt káros Michelisz szerint, hogy amikor tavaly híre ment WTCR megszűnésének, sokan a túraautózás armageddonát terjesztették, mintha nem lenne holnap.
– Nagyon túlzóak és hatásvadászok voltak a bajnokság haláláról szóló szalagcímek, hiszen az első pillanattól lehetett tudni, hogy a WTCR helyébe lép valami új – fogalmazott Michelisz, aki így folytatta:
– Javarészt ugyanazok az autók, gyártók és versenyzők küzdenek majd a bajnoki címért, mint tavaly. Olyan ez, mintha fognék egy üveg kólát, kicserélném rajta a kupakot és címkét. Kapna az ital egy új nevet és brandet, de attól még ugyanúgy kóla lenne az üvegben.
Lényegét tekintve valóban nem változott a bajnokság, amelynek a legerősebb gyártói továbbra is a Hyundai, az Audi, a Link&Co és a Honda lesznek, ráadásul mivel minden hétvégén közösen szerepel a World Tour mezőnye egy regionális TCR-bajnokság autóival, a WTCR-ben megszokotthoz képest népesebb lesz a rajtrács mind a kilenc fordulóban.