Alonsónak eszébe sem jutott, hogy visszavonuljon, csak egy esetben távozna

A júliusban 43. születésnapját ünneplő Fernando Alonso még hosszú évekig a Formula–1 körforgásának része marad. A kétszeres világbajnok az Aston Martinnal való szerződéshosszabbítás bejelentése után elmondta, meg sem fordult a fejében, hogy visszavonuljon.

2024. 04. 13. 14:07
Fernando Alonso nem gondolt arra, hogy vissza kellene vonulnia
Fernando Alonso nem gondolt arra, hogy vissza kellene vonulnia Fotó: MTI/EPA/Franck Robichon
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Max Verstappen (Red Bull) folyamatosan azt hangoztatja, hogy ő nem tervez hosszú időre a Formula–1-ben, de a nagy bajnokokra inkább ennek az ellenkezője volt jellemző az elmúlt évtizedekben. Nehezen szakadtak el az ülésüktől, és ha még vissza is vonultak, többen csak néhány évig bírták száguldozás nélkül, és visszaültek a volán mögé. Így tett annak idején Michael Schumacher, majd Kimi Räikkönen és Fernando Alonso (Aston Martin) is, a közelmúltban pedig a 2022-ben elköszönő Sebastian Vettel pedzegette, nem áll távol tőle a visszatérés gondolata . A még aktív pilóták közül Lewis Hamilton (Mercedes) jövőre tölti be a negyvenet, de még éhes a sikerre, ezért jövőre új kalandnak vág neki a Ferrarival, az Aston Martin pedig csütörtökön jelentette be, hogy a 42 éves Alonso szerződést hosszabbított.

Fernando Alonso megtalálta a helyét az Aston Martinnál
Fernando Alonso megtalálta a helyét az Aston Martinnál Fotó: MTI/EPA/Ali Haider

Alonso 45 évesen is a mezőny tagja lesz

A spanyol versenyző már így is páratlan dolgot vitt véghez a Formula–1-ben azzal, hogy 382 futamon rajthoz állt (az örökranglistán Räikkönen a második 350-nel, Hamilton a harmadik 336-tal). 2001-ben mutatkozott be a Minardinál, 2005-ben és 2006-ban a Renault-val lett világbajnok, azóta többek közt a Ferrarinál és a McLaren-Mercedesnél is megfordult, kétéves szünetet tartott, amikor más sorozatokban versenyzett, majd 2021-ben tért vissza, 2023 óta az Aston Martint erősíti. A brit istálló tavaly olyan autót tett alá, amivel egymás után gyűjtötte a dobogós helyezéseket, Alonso megérezte a vér szagát, arról álmodozik, hogy 2013 után először újra futamot nyerjen. A következő két és fél idényben azért hajthat, hogy elérje ezt a célt, új megállapodása értelmében ugyanis 2026 végéig biztosan a mezőny tagja marad. És bár akkor már 45 éves lesz, elmondása szerint meg sem fordult a fejében, hogy visszavonuljon. Sőt, ha egyszer megteszi, akkor is négy keréken folytatja tovább az életét.

– Amikor elköszönök a Formula–1-től, máshol fogok versenyezni. Talán a Dakarban. Nagyon nehéz elképzelnem egy olyan életet, amikor a kormány nincs a kezemben. Ez soha nem fog megtörténni, legalábbis a közeljövőben biztosan nem. 

Kilencvenkilenc százalékig biztos voltam benne, hogy jövőre is versenyezni fogok, a visszavonulás nem tartozott a lehetőségeim közé. Viszont ha egy nap úgy érzem majd, hogy nem vagyok elég motivált, esetleg nem elég gyors, akkor azonnal jelezni fogom az Astonnak. De nem hiszem, hogy ez a következő években megtörténne 

– mondta a spanyol klasszis.

Amikor februárban kiderült, hogy Hamilton az év végén a Mercedestől a Ferrarihoz igazol, Alonsónak is sokszor feltették a kérdést, hogy hol folytatja. A válasz az volt, hogy kicsit még vár a döntéssel. A tapasztalt versenyző továbbra is a száguldás szerelmese, nem szívesen követné a tévén keresztül az F1-et. Csak az aggasztotta, hogy nőtlen (elvált), még nincs gyermeke, és a családtagjait is ritkábban látja, mint szeretné.

– Néhány futamot adtam magamnak, hogy átgondoljam, kész vagyok-e rá, hogy évekre elkötelezzem magam ide. Egyre hosszabb a versenynaptár, a Formula–1 elveszi minden idődet, minden energiádat, tulajdonképpen mindent feladsz a versenyzésért. Amikor megszületett bennem a döntés, talán az Ausztrál Nagydíj után, leültem az Aston képviselőivel. Mindig ennél a csapatnál akartam maradni, szóval nem volt nehéz megegyezni, mindkét fél ugyanazt akarta – magyarázta Alonso, aki a Mercedes jelöltjei közt is szerepelt, mint Hamilton egyik lehetséges utódja. A veterán pilóta bevallotta, egyeztetett más csapatokkal is, de komoly tárgyalásokat nem folytatott egyikkel sem.

Megérkezett a 2025-ös versenynaptár

Március 14–16.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
Március 21–23. Kíniai Nagydíj, Sanghaj
Április 4–6.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Április 11–13: Bahreni Nagydíj, Szahír
Április 18–20. Szaúdi Nagydíj, Dzsidda
Május 2–4: Miami Nagydíj, Miami
Május 16–18.: Emilia Romagna Nagydíja, Imola
Május 23–25.: Monacói Nagydíj, Monaco
Május 30–június 1.: Spanyol Nagydíj, Barcelona
Június 13–15.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27–9.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 4–6.: Brit Nagydíj, Silverstone
Július 25–27.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Augusztus 1–3.: MAGYAR NAGYDÍJ, Mogyoród
Augusztus 29–31.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 5–7.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 19–21.: Azeri Nagydíj, Baku
Október 3–5.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 17-–19.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 24–26.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7–9.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 20–22.: Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas
November 28–30.: Katari Nagydíj, Lusail
December 5–7.: Abu-Dzabi Nagydíj, Jasz Marina

Hirdetés: Ha kedvet kapott a fogadáshoz, keresse fel a Szerencsejáték Zrt. Tippmix Pro oldalát, ahol azonnal fogadhat, játszhat, nyerhet.

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.