Az egyéni pontversenyben nyolc futam után 169 ponttal továbbra is a háromszoros világbajnok Max Verstappen vezet, ám mögötte „csupán” 31 pontnyi lemaradással következik a legutóbbi győztes, a ferraris Charles Leclerc, a konstruktőrök között pedig ennél is kevesebb, 24 pont a címvédő Red Bull előnye.
Zárul az olló
– Nagyjából egy délibáb, amit látunk – kezdte a vb első szakasza utáni értékelését a lapunk kérdéseire válaszoló autóversenyző és újságíró, Wéber Gábor, aki az M4 Sport közvetítéseinek állandó kommentátora. – A monacói egy különleges helyszín, teljesen egyedi kihívásokkal, adottságokkal, Verstappen pedig belehibázott az időmérős körébe a Q3 végén, egyébként lehetett volna az első sorban is, de a másodikban mindenképp. A hatodik helye a lehető legjobb forgatókönyv volt a többiek számára, de messze nem a maximum, amit kihozhatott volna a hétvégéből. Előtte Imolában volt egy nagy időjárás-változás a futam végére, amit Lando Norris szépen meg tudott lovagolni, nagyon meg is közelítette Verstappent, de megelőzni nem tudta. Az viszont tény, hogy zárul az olló, eddig minden szabályrendszer későbbi éveiben az volt a jellemző, hogy az üldözők is elkezdték eltalálni az optimális irányt autótervezés, fejlesztés szempontjából, és aki addig az élen állt, nem tudta tartani, bármekkora előnye is volt. Hogy behozzák-e a Red Bullt vagy meg tudják-e előzni, arra nagyon nehéz választ adni. Azt gondolom, hogy az év hátralevő kétharmadában inkább azt fogjuk látni, hogy sokkal több olyan hétvége lehet, mint az imolai vagy a monacói, amikor a Red Bull nem lesz teljesen magabiztosan az élen. A hátralévő 16-ból nagyjából nyolc helyszínen el tudom képzelni, hogy szoros verseny alakul ki, netán meg is verik Verstappent, erre jelenleg mindkét Ferrari és McLaren pilótának megvan az esélye. A további nyolc futamon viszont nehéz lesz a Red Bullt és Verstappent legyőzni, hiszen olyan karakterisztikájú versenyhelyszínekről beszélünk, amelyeken valószínűleg a Red Bull ki fogja tudni autózni a maximumot.