Világbajnokunk megrázó posztja: Szenvedek, és megfordult a fejemben, hogy hazamegyek

A párizsi olimpia vitorlázóversenyein szombaton Vadnai Jonatán (ILCA 7 hajóosztály) az ötödik helyen zárta az ötödik futamot, ennek is köszönhető, hogy az összetett versenyben a nyolcadik helyen áll. Amennyiben a következő két napon is tartja ezt a tempót, jövő kedden ott lehet az éremfutamban. Érdi Mária kategóriájában (ILCA 6) három futamot is rendeztek tegnap, a világ- és Európa-bajnok vitorlázó az összetett versenyben a 25. helyen áll, vagyis óriási hajrára lesz szüksége ma és holnap. Érdi Mária tegnap este azonban a Facebook-oldalára azt írta ki, hogy biztosan nem lesz olimpiai bajnok…

2024. 08. 04. 8:06
Érdi Mária a 25. helyen áll
Érdi Mária a 25. helyen áll Forrás: Magyar Vitorlás Szövetség/Cserta Gábor
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Végre megérkezett a szél Marseille-be, így szombaton minden tervezett futamot meg tudtak rendezni a magyar szempontból fontos ILCA 6 és ILCA 7 hajóosztályban. Vadnai Jonatán az első, összesítésben az ötödik futamban az 5. helyen ért célba, ez az eddigi legjobb eredménye az olimpián. Az Európa-bajnoki ezüstérmes vitorlázó rendkívül stabilan versenyez, az eddigi hat futamot egy kivételével mindig az első húszban fejezte be, így a pontszerző pozíciók is elérhető távolságban vannak számára az összetettben. Jelenleg a nyolcadik helyen áll.

Vadnai Jonatán a nyolcadik helyen áll (Fotó: Magyar Vitorlás Szövetség/Cserta Gábor)

– Nagy, másfél-két méteres hullámok között versenyeztünk, komoly északnyugati szélben. Ez egyébként jellemző itt, sokat edzettünk ilyen körülmények között. Fárasztó, melós egy ilyen futam, de ha ügyes valaki, akkor tud szörfözni a hullámokon. Az első futamban jó tempóm volt, örültem az ötödik helynek. A másodikban egy kicsit fordult a szél, és az utolsó hátszeles szakaszban nem volt szerencsém, buktam pár pozíciót. De összességében nem volt ez rossz nap, jól állunk – nyilatkozta Vadnai Jonatán.

Érdi Mária: Megfordult a fejemben, hogy nem bírom tovább ezt a szenvedést

A világ- és Európa-bajnok Érdi Mária hat futam után a 25. helyen áll, és tegnap este a Facebookon szomorú bejegyzést osztott meg:

„Nem leszek olimpiai bajnok Párizsban… Sajnos egy visszatérő deréksérülésem, amivel évek óta küszködöm, kiújult július elején. Annak ellenére, hogy mindent megpróbáltunk az orvosokkal és fizioterapeutákkal, a helyzet egész hónapban csak romlott, nem tudtam semmilyen érdemi edzésmunkát végezni… Ennek ellenére még mindannyian bíztunk benne, hogy menni fog, amit elterveztünk: az aranyéremért vitorlázás. A mai napon, amikor a 15–18 csomós szélben vitorláztam, úgy éreztem, mintha nem is én ülnék a hajóban. Megfordult a fejemben, hogy nem bírom tovább ezt a szenvedést, és hazamegyek. De! Elhatároztam magamban, hogy bár nem leszek olimpiai bajnok (ami nagyon fáj, hiszen ezért dolgozom a riói olimpia óta), tartozom annyival magamnak és mindenkinek, aki engem támogat, hogy bármennyire is fáj most fizikailag és érzelmileg, végigvitorlázom ezt az olimpiát, és megpróbálok felállni ebből a nehéz helyzetből, amiben vagyok. Köszönöm mindenkinek, aki mellettem áll, és én sajnálom a legjobban, hogy ez így alakult” – írta Érdi Mária.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.