Hollandia 1952 és 1985 között a Formula–1-es versenynaptár egyik többé-kevésbé állandó állomása volt. Ezután hosszú kihagyás következett, bő három évtizeden keresztül nem tért vissza a mezőny Zandvoortba. A holland szurkolók ekkor más országokban borították narancssárgába a lelátókat, mígnem elérkezett 2020, amikortól elég volt autóba pattanniuk és a tengerpartra kocsikázniuk, hogy a helyi kedvenc Max Verstappen (Red Bull) sikeréért szorítsanak. A koronavírus-járvány aztán közbeszólt, emiatt csak 2021-ben volt az első „újkori” Holland Nagydíj, de az vigasztalhatta a nézősereget, hogy Verstappen behúzta a győzelmet, ráadásul ezzel Lewis Hamilton (Mercedes) elé ugrott a pontversenyben, és mint tudjuk, akkoriban ádáz csata zajlott a világbajnoki címért, amelyet aztán Verstappen hódított el.

A Red Bull kiemelkedő autójának köszönhetően a következő két alkalommal sem tudta senki elorozni a győzelmet a hazai hőstől, Verstappen nemhogy a futamokon, még az időmérőkön is verhetetlen volt. Idén viszont a Bikák elveszítették a vezető helyüket (na nem a pontversenyben, ott továbbra is a holland és a Red Bull az éllovas), ám a nyári szünet előtti futamokon már a McLaren és a Mercedes is az osztrák istálló előtt járt.
Verstappen négy nagydíj óta nyeretlen, dobogóra is csak egyszer állt. Ha otthon sem győz, az zsinórban az ötödik „veresége” lesz, miközben ilyen szériára az ő esetében négy éve nem volt példa.
Ezzel együtt a háromszoros világbajnok még 78 pontos előnnyel bír a második Lando Norrisszal (McLaren) szemben, tehát további bukdácsolásra van szükség a Red Bulltól, hogy Verstappen elveszítse a koronáját. Az némiképp segíti őket, hogy a riválisok egymástól is vesznek el pontot, szinte minden hétvégén más pilóta van elöl, így a fő üldöző, idén csak egy versenyt nyerő Norris is csak lassacskán tud faragni a hátrányából. A harmadik Charles Leclerc (Ferrari) már kereken száz ponttal van lemaradva, a megtáltosodó Mercedest vezető Hamilton pedig 127-tel.
Verstappenen egyre nagyobb a nyomás, a tőle megszokottnál többet hibázik. Amikor a holland pilótát arról kérdezték, aggódik-e, hogy „gyenge” pozícióból várják az idény második felét, elismerte, nehéz hónapok várnak a Red Bullra.