A McLarennél rájöttek a trükkre, így „lassítják le” Verstappent

Az eddigi három futam alapján a McLarennek áll a zászló a 2025-ös Forma–1-es idényben, de míg náluk két pilóta, Lando Norris és Oscar Piastri is világbajnok szeretne lenni, addig a Red Bullnál kimondott cél, hogy Max Verstappen védje meg a címét. A holland versenyző ráadásul, mint azt szuzukai győzelmével is bizonyította, gyengébb autóval is képes kiugró eredményeket hozni, ezért a McLaren ügyvezető igazgatója, Zak Brown a pályán kívülről próbálja „lassítani” őt.

2025. 04. 11. 4:45
Olykor bizony egy-egy McLaren a Red Bul mögött találja magát Fotó: AFP/NurPhoto/PADDOCKER/Song Haiyuan
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A fejlesztési háború és a pályán való csatározások mellett a pszichológiai hadviselésnek is fontos szerepe van a Forma–1-ben. A Red Bull és a Mercedes csapatfőnökei, Christian Horner, illetve Toto Wolff 2021-ben kis túlzással annyit szerepelt a kamerák előtt, mint versenyzőik, Max Verstappen és Lewis Hamilton. A McLaren és a Red Bull rivalizálása még nem teljesen érte el ezt a szintet. Szurkálódásokból persze jócskán akadt, Verstappen például tavaly a narancssárgák „ismeretlen” ügyvezető igazgatójának egyik beszólására azzal vágott vissza, hogy „de ki az a Zak Brown”? Persze a holland klasszis maga is meg tudta válaszolni a kérdést, amelyre az idény végén pedig csattanós választ kapott: az, akinek a csapata legyőzte a Red Bullt, és megnyerte a konstruktőri pontversenyt.

A McLaren mindkét pilótája, Lando Norris és Oscar Piastri is versenyképes
A McLaren mindkét pilótája, Lando Norris és Oscar Piastri is versenyképes Fotó: AFP/Mohd Rasfan

Az idény első három futama alapján 2025-ben is ez a két istálló lesz a figyelem középpontjában, még akkor is, ha nincsenek pariban egymással. A legutóbb, Japánban éppen Verstappen győzött, de egyébként egyértelműen a McLaren volt eddig a gyorsabb. Utóbbinak kordában kell tartania az egyéni vb-címről egyaránt álmodozó, jelenleg egy-egy győzelemmel álló Lando Norrist és Oscar Piastrit, míg a Red Bullnál az a fő cél, hogy Verstappenből zsinórban ötödször is bajnok legyen, és mellette egy olyan csapattárs legyen, aki segíteni tudja ennek elérésében. Sergio Pérez tavaly ehhez nem tudott hozzájárulni, az év végén mennie kellett, Liam Lawson helyére pedig mindössze két futam után Cunoda Jukit ültette a Red Bull, de ahogy az új-zélandi, úgy a japán pilóta sem járt még Verstappen közelében.

 

A McLarennek jól jött Horner botránya

A McLarennek a konstruktőri versengésben egyelőre egy csapattól sem kell tartania, de mivel Verstappen egy lassabbnak tartott autóval is képes lehet beleköpni a levesükbe, ezért Brown különböző eszközöket hajlandó bevetni annak érdekében, hogy még inkább gyengítse a Red Bullt.

– A cél az, hogy a tiéd legyen a leggyorsabb autó, de vannak más stratégiák is. Próbálunk feszültséget, zavart kelteni más csapatoknál – ez más sportágakban is előfordul, de a Forma–1-ben hatványozottan jelen van. Az alkalmazottakért, a versenyzőkért, a szponzorokért is versengenek egymással az istállók, a médiafigyelem is fontos. Még ha a vetélytársak megzavarása nem is hoz mindig előnyt, de lassíthatja őket, miközben mi arra koncentrálunk, hogyan lehetünk gyorsabbak – világított rá Brown, aki szerint a McLaren tavaly sokat nyert tavaly Horner zaklatási botrányával, amely megrengette a Red Bullt.

Zöldfülűek bevetésen

Olykor előfordul, hogy egy-egy istálló a hétvége első szabadedzésén lehetőséget biztosított egyik tesztpilótájának, hogy kilométereket gyűjtsön. Míg korábban a Forma–1 szabályai két ilyen alkalmat írtak elő egy idényre, 2025-ben már legalább négyszer kell egy olyan versenyzőt kell bevetniük a csapatoknak, akik eddig maximum két versenyen álltak rajthoz az F1-ben.

Éppen ezért ma valósággal ellepik a bokszutcát a zöldfülűek. Az istállók nem véletlenül választották Bahreint a kötelező pilótacserére: mivel az idény eleji tesztnek is Szahír adott otthont, vezethették már az idei autójukat ezen a pályán az állandó versenyzők, így az elveszített egyórányi tesztidő nem akkora érvágás nekik. Most Verstappent sem látja az első edzésen a közönség, Ayumu Iwasa váltja őt, és George Russell is fújhat egyet, amíg Frederik Vesti terelgeti a Mercedest, a Ferrarinál Dino Beganovic, az Aston Martinnál Felipe Drugovich, a Haasnál Ryo Hirakawa, a Williamsnél pedig Luke Browning kap lehetőséget.

A bahreini hétvége menetrendje

Péntek: 1. szabadedzés 13.30, 2. szabadedzés 17.00

Szombat: 3. szabadedzés 14.30, időmérő 18.00

Vasárnap: Bahreini Nagydíj 17.00

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.