Csak azért nem aratott rajt–cél győzelmet Max Verstappen a Forma–1-es Japán Nagydíjon, mert az egyetlen bokszkiállását hamarabb hajtotta végre, mint az addig mögötte haladók között néhányan. A 22. körben behajtott a bokszutcába, és miután Lando Norrist (centikkel) megelőzve hajtott ki onnan, már nem volt kérdéses, hogy a pole pozíciót meglepetésre megszerző holland pilóta futamgyőzelemre váltja az első rajtkockáját. A rendre a szezon egyik legizgalmasabb versenyét hozó szuzukai futam az előrejelzések alapján idén is izgalmasnak, ráadásul esősnek ígérkezett, ehhez képest ezúttal unalomba fulladt a száraz körülmények között.

Mit jelent, hogy unalmas volt a Forma–1-es Japán Nagydíj?
Több tekintetben is lehet izgalmas egy futam a száguldó cirkuszban. Az egyik ilyen lehetőség a taktikai csata, mint ami az előző, Kínai Nagydíjon is történt. Egy másik jellemzője ennek a jelzőnek, amikor történik egy-egy baleset, majd pályára hajt a biztonsági autó. Egy harmadik pedig, amikor előzésekkel teli, szoros küzdelmet hoz a verseny. Nos, április 6-án egyiket sem láthattuk Szuzukában.
- Lance Stroll kivételével mindenki egy bokszkiállással zárta a futamot, ráadásul szinte mindannyian azonos gumistratégiával.
- Mind a húsz autó befejezte a versenyt, ez csupán a 16. ilyen alkalom volt a Forma–1 történetében.
- Az 53 körös Japán Nagydíjon mindössze 15 előzés történt, ezek közül az első kört követően összesen nyolc.
Nem lehetett azt várni, hogy dőljön meg a legmagasabb előzésszám rekordja (amit az új évezredben száraz körülmények között a 2016-os Kínai Nagydíj tart 170-nel), de már-már történelmi mélységekben járt a mezőny vasárnap. Ami az előzéseket illeti, a ferraris Lewis Hamilton a hatodik kör elején elment Isack Hadjar Racing Bullsa mellett, és ez volt az egyetlen(!) helycsere, ami a pontszerzők között történt. A nyolcadik megelőzte a hetediket. Ennyi. Ez egyben azt is jelenti, hogy az első hat sorrendje változatlan maradt, erre pedig mindössze háromszor (a szinte eltörölt 2021-es Belga Nagydíjjal együtt négyszer) volt korábban példa a sportág történetében: a 2018-as Monacói Nagydíjon, a 2018-as Szingapúri Nagydíjon és a 2024-es Monacói Nagydíjon. Hatalmas különbség, hogy míg azok szűk utcai pályán történtek, addig a mostani az egyik legismertebb épített versenypályán.