A 2001-es Ausztrál Nagydíjon Fernando Alonso minden idők harmadik legfiatalabb Forma–1-es versenyzőjévé vált, majd 2003-ban, 21 évesen a legfiatalabb pole pozíciós, a legfiatalabb dobogós és a legfiatalabb futamgyőztes is ő lett – már egyik rekordot sem ő tartja. A spanyol tehetségtől ezután nem volt meglepő, hogy két világbajnoki címet is nyert, az már annál inkább, hogy ennyinél megállt. Az viszont 2025-ben egészen döbbenetes, hogy Alonso utoljára tizenkilenc éve nyert vb-t és tizenkét éve futamot – no és egyáltalán az, hogy még a mezőny tagja. Ha a sportág 1950 óta íródó történetét vizsgáljuk, ez kevésbé nagy hír, hiszen 59 olyan pilóta szerepelt már a Forma–1-ben, aki idősebb, mint Alonso a hétvégi Spanyol Nagydíjon. Az elmúlt ötven évből viszont egyedül Michael Schumacher tartozik közéjük, és a spanyol versenyző három héten belül utoléri a német legenda 21. századbeli korrekordját.

Fernando Alonso útja a Forma–1-ben
Miként említettük, az eddigi 412 nagydíjából 32-t megnyert Alonso az utolsó világbajnoki címét 2006-ban szerezte, ezután viszont a Renault-tól a McLarenhez igazolt. Lewis Hamilton csapattársaként a wokingiaknál is közel járt a vb-címhez, ám lemaradt róla, és rögtön távozott is az istállótól. Újabb két renault-s év után következett öt idény a Ferrarinál, utóbbiak közül 2010-ben és 2012-ben is karnyújtásnyira volt a vb-trófeától.
2015-ben Fernando Alonso visszatért a McLarenhez, de az itt töltött újabb négy éve borzalmasan alakult egy harmatgyenge autóval.
2018 végén sokan azt hitték, visszavonult a Forma–1-től, hiszen endurance-versenyzésre és ralizásra váltott, de 2021-ben ismét a száguldó cirkusz tagja lett a spanyol pilóta. A Renault-utód Alpine-nál két idény alatt össze is jött egy dobogó, majd 2023-tól az Aston Martin versenyzője lett. Az ott fantasztikusan sikerült első idénye óta azonban Alonso szenved, ráadásul az elmúlt hónapokban egyre jobban és jobban.

Az Aston Martin az egyik leggyengébb csapattá vált
Aki ránéz az Aston Martin idei teljesítményére, alig hiszi el, hogy 2023-ban ezzel a csapattal Fernando Alonso nyolc dobogós helyezést is szerzett, közülük hatot az év első nyolc futamán. A kétszeres világbajnok végül az összetett pontverseny negyedik helyén végzett, majdnem háromszor annyi pontot gyűjtve, mint a dobogómentes csapattársa, Lance Stroll. 2023 végén már érződött, hogy nem minden alakul álomszerűen a silverstone-i istállónál, de a spanyol pilóta tavaly így is tizennégy alkalommal szerzett pontot – a konstruktőrök között ismételten ötödik Aston Martin 94 pontjából Alonso nevéhez 70 fűződött.
Ezért is sokkoló, hogy a 2025-ös idény egyharmadánál, azaz nyolc versenyhétvégét követően Fernando Alonsónak 0, azaz nulla pontja van.
Pláne azt is figyelembe véve, hogy eközben a csapattulajdonos fia (Lance Stroll) két nagydíjon és egy sprintfutamon összesen 14 pontot gyűjtött. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy Alonso elfelejtett vezetni, hiszen Monacóban is szinte bizonyosan értékes pontokat gyűjtött volna, ha nem hátráltatja egy műszaki hiba.