A piacosított szivárvány

A legelvetemültebb scifiírónak sem juthatott eszébe, hogy fiataljaink tömegei festik majd szivárványszínűre profilképüket.

Buzna Viktor
2015. 07. 04. 12:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Valamiért mégsem vált társaihoz hasonlóan népszerűvé, pedig kellően ijesztő ahhoz, hogy megragadja a sajtó, a politika vagy épp a regényírók fantáziáját. Utóbbiak talán így ábrázolnák napjainkban a jelenség lényegét: gyermekeink elméjét egyszer csak beszippantja a szinte a kezükhöz nőtt okostelefon, majd a fejükbe visszaültetett, agymosott szellem rémisztő tettekbe kezd. Némelyikük fegyvert ragad, miközben az üres tekintetű többség a plázákat megszállva felesleges termékeket vásárol. A gyilkolást és költekezést pedig mindig ugyanaz a reflex szakítja meg: az okostelefonok segítségével terjeszteni a vonzó, ám primitív ideológiát, ami a fiatalok újabb tömegeinek személyiségét rabolja el.

Az azonban még a legelvetemültebb scifiírónak sem juthatott eszébe, hogy fiataljaink tömegei festik majd szivárványszínűre a kétdimenziós világban követett bálványaikat, vagyis a Facebookra feltöltött profilképeiket.

Múlt héten az Egyesült Államok Legfelsőbb Bírósága úgy döntött, hogy az államszövetség teljes területén legalizálja az azonos neműek házasságát. A hír hallatán a Facebook közös ünneplésre buzdított, ehhez csatlakozva minden felhasználó néhány kattintással a homoszexuális szubkultúra zászlajának színeire montírozhatta fotóját.

Ezzel Földünk fiatalabb generációi kísérletek, tesztek során bukott el – a csatlakozóknak nemcsak tanult tudatossága, de velük született intelligenciája is megkérdőjeleződött. Hiszen mindenekelőtt nem gondolkodtak el azon, hogy a homoszexuális társadalom heterogén közeg. Közülük sem mindenki örül annak, ha magánéletéből a virtuális tér tömege közügyet csinál. Lássuk be: álságos az a szabadelvű közösség, amely kampányával saját tagjainak egy részét kirekeszti. Ráadásul a szivárványszínben pompázók hosszú listáján találtam olyat, akiről tudom, vallási meggyőződésből a homoszexuálisok házasságát ellenző véleményen van.

A Facebook-szekta hívei elmulasztottak feltenni néhány lényeges kérdést. Eszükbe sem jutott, hogy szentimentális ünnepük révén egy ideológiából profitáló érdekközösség számára kiszolgáltatják homoszexuális embertársaik magánéletét. Pedig ez történt. A „kreatív ipart” elemző cikkek sora jelent meg a szivárványkampányt követően arról, melyek azok az ismert nyugati és hazai márkák, amelyek beépítették arculatukba a homoszexuálisok zászlaját. Pontosabban a Facebook legújabb trendjét, ami óriási különbség. Ez az őrület ugyanis a piacról szól, s milyen ironikus, hogy a homoszexuálisok zászlaja által képviselt liberális értékeket éppen az értük rajongók hada hajtotta a piac igájába.

Még a kapitalizmus nagy mágusait is megviccelte a Facebook. A Massachusettsi Műszaki Egyetem kutatója ugyanis megszellőztette a hírt, hogy a közösségi háló csak kísérletezget a szivárványszínekkel. Cesar Hidalgo szerint egyebek között arra kíváncsi a Nagy Testvér, meddig él egy ilyen kampány, értsd: mennyire manipulatív, s milyen hatást tehet így a közösségi háló a globális piacra. A Facebook persze tagadott. Egy osztrák joghallgató, Max Schrems minden róla tárolt információt kiperelt a Facebooktól, és a több száz megabájt adatból kiderült, felhasználóinak minden egyes kattintásáról a közösségi oldal statisztikát készít.

Ettől pedig egy szivárványos zászló nem rettenti el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.