Trójai szerződésnek nevezte a Greenpeace május 1-jei brüsszeli tüntetésén a Transzatlanti Kereskedelmi és Beruházási Együttműködést (TTIP). A szervezet azt állította, egy titkos dokumentum került a birtokába, amely bizonyítja, hogy a TTIP aláírása nemcsak a környezetre, de az emberek egészségére is jelentős veszéllyel járna. Továbbá megnövelné a cégek hatalmát a nemzetállamok és az állampolgárok felett.
A kiszivárgott információk szerint az európai autók amerikai piacra engedéséért cserébe nagy mennyiségű amerikai, a jelenlegi európai élelmiszernormáknak nem megfelelő mezőgazdasági terméket kellene befogadni az európai piacra. Tehát ami jó lenne az autógyáraknak, az tönkretehetné az európai gazdákat, és az emberek egészségét is veszélyeztethetné. A probléma ugyanis az, hogy az amerikai élelmiszereknek sokkal alacsonyabb szintű szabványoknak kell megfelelniük, mint az európaiaknak. Ráadásul az amerikai élelmiszerek tömegtermékek, amelyek jelentős állami támogatást is élveznek, ezért termelésük költségei is alacsonyabbak. Az olcsó tömegtermék pedig nyilvánvalóan versenyképesebb tud lenni, mint a drágább, bár jobb minőségű helyi termék.
További problémát jelentene az amerikai génmanipulált termékek szabad és általános értékesíthetősége, illetve termelhetősége Európában. Ehhez az amerikai mezőgazdasági lobbi ragaszkodik. Viszont ha egyszer egy országban meghonosodik a GMO-termelés, akkor a génmanipulált termékek „megfertőzhetik” az ország teljes területét. De ha csak azt elfogadja az EU, hogy nem lehet a termékeken jelölni, hogy GMO-mentesek-e, már akkor is nagy kár éri azokat az országokat, amelyek GMO-mentes termékeket állítanak elő, hiszen nem juthatna el a vevőkhöz ez a fontos információ. De probléma az is, hogy a GMO-s termékek tömeges elterjedése tovább csökkentené az élővilág sokszínűségét, a biodiverzitást.
A legvitatottabb kérdés az ICS vitarendezési mechanizmus (investor court system: beruházó bírósági rendszer), amelynek lényege, hogy egy cég és egy nemzetállam vitájában nem a helyi, de még csak nem is az EU-s bíróság mondhatna ítéletet, hanem egy, az üzleti körökhöz közel álló, nemzetállamok feletti szervezet. Ez a vitarendezési eljárás valószínűleg a szegényebb országoknak okozná a legnagyobb gondot. Hiszen ha egy óriáscég beperel egy gyengébb gazdaságú országot, mondjuk azért, mert az védeni szeretné a környezetet egy szennyező üzemtől, akkor olyan óriási büntetést szabhatna ki rá a nemzetek feletti bíróság, hogy akár bele is roppanhatna a költségvetése. Nem véletlen, hogy ez ellen még a német bíróság is felszólalt, és az ICS-rendszert, amely egyedül a beruházók érdekét védi, törvényellenesnek mondta ki. Egyébként a globális cégek túlhatalmát jelentené az is, hogy míg azok a cégközeli bírákhoz fordulhatnának profitérdekeik védelmében, addig a helyi vállalkozások továbbra is csak a helyi bíróságokon kereshetnének jogorvoslatot, ami eleve hátrányt jelentene számukra.