A világszerte használt márkanevek, emblémák korában hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy az egyes jelképek más és más jelentéssel bírnak nyelvtől, régiótól, kultúrától, vallástól és sok egyéb tényezőtől függően. Bármennyire globalizálttá vált is a világunk, ma is mást lát a szvasztikában egy kelet-ázsiai ember, és másként tekint rá egy európai. Ahogy a vörös csillagot is másként értelmezik Közép-Európában, mint Nyugaton.
Gyakran megesik az üzleti világban, hogy egy termék, szolgáltatás világszerte használt neve vagy logója ütközik a helyi kultúrával, jelképekkel, szokásokkal. Az is számos esetben előfordult már, hogy történelmi-politikai események késztettek egy vállalatot név- vagy emblémaváltásra. Jó példa erre a brit SS járműgyártó, amely a második világháború után elhagyta a rossz asszociációt keltő márkajelzést – hiába nem volt köze a német náci párt katonai és védelmi szervezetéhez –, és Jaguar néven folytatta működését.
A hidegháború idején a Heineken is hasonló lépésre szánta el magát: a társaság ismertetése szerint azért módosították az emblémát, hogy elkerüljék a kommunizmus jelképével való hasonlóságot. Nagy különbség azonban, hogy a Szovjetunió összeomlása után a vörös csillag zöld utat kapott, és ismét feltűnt a címkén.
A holland sörmárkával kapcsolatban időről időre fellángoló vita fő kérdése tehát nem az, hogy a kommunizmusra utal-e a címkén látható vörös csillag, hanem az, illik-e használni olyan jelképet, amely egy totalitárius rendszer egyik fő szimbóluma volt. Másképpen fogalmazva: „az ünnepi, melegséget árasztó, vidám hangulatot” jelképező csillaghoz tapadó tragédiák semmivé lettek-e a hidegháború elmúltával?
Álságosak azok az érvek, amelyek a 80-as évek gulyáskommunizmusának emberarcúságát hangsúlyozzák, illetve amelyek a vörös csillagra mint „ártatlan” nemzetközi munkásmozgalmi jelképre hivatkoznak. A II. világháború előtt a horogkereszt is ártatlan szimbólum volt: szerte a nyugati világban a jó szerencse jelképeként használták, ma mégsem erre gondolunk, ha meglátjuk. A tragédiákhoz kapcsolódó szimbólumok átgondolatlan használata sok millió áldozat emlékét sérti. Persze az üzleti világban a tapintat olykor nem független az adott piac nagyságától.