A legtöbb kimutatásból kiderül, hogy európai összevetésben a magyarországi külföldi vállalatok alulfizetik magyar dolgozóikat. Korábban az is kiderült már, hogy a hazai autóipari cégek nem fizetnek olyan jól nálunk, mint a szomszéd országokban, ahol alapvetően ugyanazzal a technológiával és hasonlóan képzett emberekkel termelnek. Az egy főre jutó munkateljesítmény és javadalmazás között nálunk komoly szakadék tátong. A termelékenységet szembeállítva a személyi ráfordításokkal kiderül, hogy az egy foglalkoztatottra jutó hozzáadott érték több mint kétszerese a bruttó személyi ráfordítások értékének, azaz valóban alulfizetik a magyar autóipari dolgozókat.
A győri Audi dolgozói jóval kevesebbet keresnek, mint az Audi-konszern nyugat-európai alkalmazottai, de a bérük még a kelet-európai Volkswagen-bérektől is elmarad, miközben a győri egység termelékenysége magas, ennek ellenére az Audi Hungaria Zrt. bevételeiből/profitjából jóval kevésbé részesülnek az itteni alkalmazottak, mint a konszern más üzemeiben dolgozók az ottaniakból. Ezekre a tényekre reagálva az Audi Hungaria vezetői azzal érveltek, hogy egy az egyben nem hasonlíthatók össze egymással az egyes paraméterek.
Az Audi ugyanis (más nagyvállalatokhoz hasonlóan) kihasználva a vonatkozó jogszabályok által meghatározott mozgásteret, a transzferárakon keresztül abban az országban mutat ki magasabb bevételt – és így profitot –, amelyben kedvezőbb az adózás. Magyarországon jelentős adókedvezményeket kap, ezért az autógyártó itt mutatja ki a legtöbb hasznot, és ezért félrevezető bármilyen, árbevétel-alapú összehasonlítás a konszern más üzemeivel.
A mostani, győri sztrájk azt is megmutatta, hogy milyen sérülékeny a Just In Time (hatékonyságnövelő gyártásszervezési és készletgazdálkodási leltárstratégia) rendszerén alapuló gyártási folyamat. Különösen úgy, hogy a győri és az ingolstadti Audi-üzem gyakorlatilag szimbiózisban él egymással, mindennap vonaton érkeznek az alapanyagok, a készáru közel harmada teherautón, kétharmada pedig vasúton hagyja el naponta az ellenkező irányba a győri üzemet.