Nem kívánatos a magyar turista Szlovákiában?

Magyarországot egyelőre nem tekinti célországnak a szlovák kormány abban a múlt hónap végén indított marketingkampányban, melynek célja az ország határon túli népszerűsítése. Az országimázs-javító kampánnyal a turizmus kívánják fellendíteni.

MNO
2005. 06. 09. 13:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kampány két részből áll: az egyik egy új logó kialakítására irányul. Ennek segítségével az ország határain belül, és azon kívül is népszerűsítenénk Szlovákia turisztikai lehetőségeit – mondta a Hídlapnak Maros Havran, a gazdasági minisztérium sajtószóvivője. A logó egy háromszínű pillangó, amelynek szárnyain népművészeti elemek fedezhetők fel. Csehországban már megkezdődött a reklámfilmek vetítése, a közeljövőben pedig Lengyelországban és Hollandiában is bemutatják.

Egy felmérés szerint az idén szlovák szempontból ez a három ország rendelkezik a legnagyobb turistapotenciállal, vagyis itt várható leginkább érdeklődés a szlovákiai turisztikai ajánlatok iránt. Természetesen a jövőben az országimázst nem csak erre a három országra összpontosítják majd. Úgy tűnik azonban, hogy Pozsony megválogatja, kik azok, akikre turistaként számot tart: a szóvivő tájékoztatása szerint ugyanis a szomszédos Magyarországon egyelőre nem terveznek televíziós reklámkampányt.

A stratégia már csak azért is érdekes, mivel a magyar turisták – köztük nem kevesen bevásárló-turisták – jelentős mértékben járulnak hozzá a dél-szlovákiai régiók turisztikai bevételeihez. Ráadásul a Szlovákiába látogató magyarok között a Tátra máig népszerű. A Mol Rt. jelentős anyagi támogatást gyűjtött össze tankoló autósok közreműködésével a tavalyi viharban elpusztult Tátrai Nemzeti Park megmentéséhez. Az így befolyt pénz túlnyomó többségét egyébként magyarországi járművezetők adták össze, Magyarországon.

A kampány másik részében a GfK közvélemény-kutató ügynökség segítségével Németországban és Hollandiában végzett felméréseiből korábban kiderült, hogy a megkérdezett potenciális turisták többsége Szlovákiához semmit nem tud társítani. Pavol Rusko gazdasági miniszter szerint éppen itt volt az ideje annak, hogy elindítsák a nemzetpropagandát. A reformoknak köszönhetően amúgy is gazdasági fellendülését éli az ország, így most kell kiaknázni a turizmus kínálta lehetőségeket.

A felmérésekből egyébként világosan kimutatható, hogy Szlovákia látogatottsága 1993, vagyis a cseh-szlovák szétválás után jelentősen csökkent. Szakértők szerint a környező országok sokkal hatékonyabb marketinggel rendelkeznek. Szlovákia vonzóereje elsősorban természeti adottságaiban, az élő hagyományokban és a műemlékek területén van. Maros Havran elmondta, hogy az uniós strukturális alapokból több mint kétmilliárd koronát merítenének az infrastruktúra fejlesztésére, 700 millió koronát pedig magára az országimázst építő reklám-hadjáratra költenének.

Szlovákiai idegenforgalmát az elmúlt években számos bírálat érte. Az illetékesek szemére vetették, hogy nem használják ki kellőképpen az ország természeti adottságait a turizmus céljaira. A gazdasági tárca által közzétett adatok viszont arról tanúskodnak, hogy az idei első negyedév eredményei messze túlszárnyalták az elvárásokat. A Tátrát ért természeti katasztrófa ellenére az idegenforgalom bevételei 9,21 milliárd koronára rúgtak, amely a tavalyi adatokhoz képest 52,4 százalékos növekedést jelent. Emellett a lakosság devizakiadásai elérték az 5,16 milliárd koronát, amely 15,6 százalékkal több, mint a tavalyi első negyedév hasonló időszakában. Az idegenforgalom negyedéves egyenlege 4,05 milliárd korona, 56,4 százalékkal jobb, mint tavaly ilyenkor. Az összbevételek legnagyobb tétele, összesen 97,1 százaléka az egyéni turizmusnak köszönhető.

Forrás: Hídlap

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.