A nyár növelte a közmédia nézőinek számát

Növelte nézőinek számát a közmédia a nyáron – tájékoztatta az MTI-t a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA). Nyáron a nézők összességében több időt töltöttek a közmédia műsorait nézve, mint az év korábbi hónapjaiban. <br />

MNO
2011. 09. 07. 12:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nyáron a nézők összességében több időt töltöttek a közmédia műsorait nézve, mint az év korábbi hónapjaiban. A sport- és szórakoztató műsorok bővülő kínálata sokakat a közszolgálati adókra vonzott, így 2011 nyarán is az m1 volt a harmadik legnézettebb magyarországi televízió-csatorna – közölte az MTVA szóvivője. Cserháti Ágnes közleménye szerint az élő sportközvetítések vonzó alternatívát jelentettek a fiatalabbak, ezen belül is a férfiak számára. A hétfői magyar filmek általában a 18-49 évesek, míg a szórakoztató összeállítások a nők körében voltak vonzóak.

A Sanghajban megrendezett úszó- és vízilabda-világbajnokságról több mint 80 óra terjedelemben készített műsort az m1 és az m2. A vb legnézettebb közvetítése a Magyarország–Szerbia férfi vízilabda-mérkőzés lett: a legizgalmasabb végjátéknál közel félmilliós közönség szurkolt a magyar játékosok sikeréért – számolt be az AGB Nielsen által mért adatokról az MTVA. Átlagosan 200-250 ezer nézőt ültettek a képernyő elé a hétvégi úszószámok és a szombat délelőtti Magyarország–Horvátország vízilabda-rangadó is.

„A nyár sporttörténeti szempontból is jelentős, kiemelkedő nézettségű sporteseménye a profi nehézsúlyú világbajnoki ökölvívó-mérkőzés volt, amelyet a Duna TV közvetített. A legnézettebb percekben a nézőszám meghaladta a 650 ezer főt, miközben a teljes bokszgála több mint háromórás adása 1,1 millió nézőt ért el, akiknek majdnem a fele a 18-49 éves korosztályból került ki” – tartalmazza a kommüniké.

Az m1 az augusztus 20-i kajak-kenu vb közvetítésével is kiemelkedő nézettséget ért el, hiszen több mint 1,1 millióan kapcsoltak oda a közel 2,5 órás adásra. A vb három napja alatt a magyar lakosság csaknem egyharmada nézett bele valamelyik m1-es közvetítésbe, ami több mint kétmillió érdeklődőt jelentett – olvasható a közleményben.

A közmédia csatornáinak együttműködésében készült szórakoztató-közéleti-kulturális műsorfolyam, a Balatoni nyár (m1) és Balaton Közelről (Kossuth Rádió) az idei nyár vezető műsorává vált. Kilenc héten át naponta több mint egymillióan kísérték figyelemmel a magazint az m1-en, így a televíziós műsorfolyam egy-egy részletével a hazai lakosság több mint kétharmada találkozott.

Júniusban a Duna TV Gödöllőről közvetítette a Magyar Szabadság Napja eseményeit, amely több mint 340 ezer nézőt érdekelt, júliusban a balatonfüredi Anna-bálra pedig mintegy félmillióan voltak kíváncsiak.

Augusztus 20-án mindhárom közszolgálati televízióadó kiemelt, egyedi eseményekről és rendezvényekről tudósított, amivel megduplázta a szokásos nézettséget, megszerezve így a felnőtt nézők egynegyedét. Az elmúlt öt év tűzijátékai közül az idén választották a legtöbben az m1-et: a félórás parádét átlagosan 850 ezren nézték.

Az m1 az ünnepséget követően is meg tudta tartani a közönségét: a Lúdas Matyi 1949-es filmfeldolgozására több mint 720 ezer néző volt kíváncsi. Az m2 ugyanezen a napon ünnepelte fennállásának 40. évfordulóját, és születésnapi időutazásával az utóbbi évek egyik legnézettebb napjává tette az augusztus 20-ait; közönségaránya a főműsoridőben csaknem négyszerese volt az idén megszokottnak.

A Debreceni Virágkarnevál háromórás közvetítésére mintegy 750 ezren kapcsoltak a Duna TV-re, és a délután sugárzott Történelmi hajókarnevált is majdnem félmillióan látták. Este a Honfoglalás című történelmi film hozott a Duna TV-nek az átlagosnál kétszer magasabb nézettséget.

A leghallgatottabb magyar rádióadó az Ipsos-GFK rádiós közönségmérése szerint június-júliusban is a Kossuth Rádió volt, amelyet naponta több mint 1,6 millióan hallgatnak. A Petőfi és a Bartók Rádió közönségét is ideszámítva a Magyar Rádió a lakosság egynegyede számára biztosít naponta híreket, információkat vagy éppen szórakozási lehetőséget. A Kossuth Rádió leghallgatottabb összeállításai között van a reggeli és déli hírmagazin, de a közkedvelt Hajnal-Táj című műsort is a hajnali órák rádiózóinak negyven százaléka választja.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.