Nyáron a nézők összességében több időt töltöttek a közmédia műsorait nézve, mint az év korábbi hónapjaiban. A sport- és szórakoztató műsorok bővülő kínálata sokakat a közszolgálati adókra vonzott, így 2011 nyarán is az m1 volt a harmadik legnézettebb magyarországi televízió-csatorna – közölte az MTVA szóvivője. Cserháti Ágnes közleménye szerint az élő sportközvetítések vonzó alternatívát jelentettek a fiatalabbak, ezen belül is a férfiak számára. A hétfői magyar filmek általában a 18-49 évesek, míg a szórakoztató összeállítások a nők körében voltak vonzóak.
A Sanghajban megrendezett úszó- és vízilabda-világbajnokságról több mint 80 óra terjedelemben készített műsort az m1 és az m2. A vb legnézettebb közvetítése a Magyarország–Szerbia férfi vízilabda-mérkőzés lett: a legizgalmasabb végjátéknál közel félmilliós közönség szurkolt a magyar játékosok sikeréért – számolt be az AGB Nielsen által mért adatokról az MTVA. Átlagosan 200-250 ezer nézőt ültettek a képernyő elé a hétvégi úszószámok és a szombat délelőtti Magyarország–Horvátország vízilabda-rangadó is.
„A nyár sporttörténeti szempontból is jelentős, kiemelkedő nézettségű sporteseménye a profi nehézsúlyú világbajnoki ökölvívó-mérkőzés volt, amelyet a Duna TV közvetített. A legnézettebb percekben a nézőszám meghaladta a 650 ezer főt, miközben a teljes bokszgála több mint háromórás adása 1,1 millió nézőt ért el, akiknek majdnem a fele a 18-49 éves korosztályból került ki” – tartalmazza a kommüniké.
Az m1 az augusztus 20-i kajak-kenu vb közvetítésével is kiemelkedő nézettséget ért el, hiszen több mint 1,1 millióan kapcsoltak oda a közel 2,5 órás adásra. A vb három napja alatt a magyar lakosság csaknem egyharmada nézett bele valamelyik m1-es közvetítésbe, ami több mint kétmillió érdeklődőt jelentett – olvasható a közleményben.
A közmédia csatornáinak együttműködésében készült szórakoztató-közéleti-kulturális műsorfolyam, a Balatoni nyár (m1) és Balaton Közelről (Kossuth Rádió) az idei nyár vezető műsorává vált. Kilenc héten át naponta több mint egymillióan kísérték figyelemmel a magazint az m1-en, így a televíziós műsorfolyam egy-egy részletével a hazai lakosság több mint kétharmada találkozott.
Júniusban a Duna TV Gödöllőről közvetítette a Magyar Szabadság Napja eseményeit, amely több mint 340 ezer nézőt érdekelt, júliusban a balatonfüredi Anna-bálra pedig mintegy félmillióan voltak kíváncsiak.
Augusztus 20-án mindhárom közszolgálati televízióadó kiemelt, egyedi eseményekről és rendezvényekről tudósított, amivel megduplázta a szokásos nézettséget, megszerezve így a felnőtt nézők egynegyedét. Az elmúlt öt év tűzijátékai közül az idén választották a legtöbben az m1-et: a félórás parádét átlagosan 850 ezren nézték.
Az m1 az ünnepséget követően is meg tudta tartani a közönségét: a Lúdas Matyi 1949-es filmfeldolgozására több mint 720 ezer néző volt kíváncsi. Az m2 ugyanezen a napon ünnepelte fennállásának 40. évfordulóját, és születésnapi időutazásával az utóbbi évek egyik legnézettebb napjává tette az augusztus 20-ait; közönségaránya a főműsoridőben csaknem négyszerese volt az idén megszokottnak.
A Debreceni Virágkarnevál háromórás közvetítésére mintegy 750 ezren kapcsoltak a Duna TV-re, és a délután sugárzott Történelmi hajókarnevált is majdnem félmillióan látták. Este a Honfoglalás című történelmi film hozott a Duna TV-nek az átlagosnál kétszer magasabb nézettséget.
A leghallgatottabb magyar rádióadó az Ipsos-GFK rádiós közönségmérése szerint június-júliusban is a Kossuth Rádió volt, amelyet naponta több mint 1,6 millióan hallgatnak. A Petőfi és a Bartók Rádió közönségét is ideszámítva a Magyar Rádió a lakosság egynegyede számára biztosít naponta híreket, információkat vagy éppen szórakozási lehetőséget. A Kossuth Rádió leghallgatottabb összeállításai között van a reggeli és déli hírmagazin, de a közkedvelt Hajnal-Táj című műsort is a hajnali órák rádiózóinak negyven százaléka választja.
(MTI)

Durva fertőzéseket hordozhatnak hordozhatnak a galambok