Nem jöttek be azok a várakozások, amelyek az internetes biztosításértékesítés jelentős növekedését vetítették előre. A nagy cégeknél évi ötszázezer és egymillió közötti az online megkeresések száma, ám az értékesítések csupán néhány ezerre tehetők. Vereczkei András, az ÁB Aegon Biztosító Rt. szolgáltatási igazgatója aláhúzta: elsődleges szerep a telefonos call-centereknek jut a személyes ügyfélszolgálat előtt, s ezt követi az internet. Tamás Gábor, az Allianz Hungária Biztosító (AHB) Rt. főosztályvezetője hozzátette: a biztosításban a személyes kapcsolat elengedhetetlen. Ugyanakkor nőtt az ügyfelek interaktivitása, hiszen míg korábban csak a fiókcímet vagy egy termékleírást néztek meg a világhálón, ma már egyre több szolgáltatást is igényelnek, zöldkártyát kérnek, vagy káreseményt jelentenek be. Német Attila, a QBE Atlasz Biztosító Rt. értékesítési igazgatója ismertette, hogy nem akarnak on-line értékesítéssel foglalkozni, bár sok információt jelentetnek meg honlapjukon, s a gyakran előforduló kérdésekre a világhálón is választ adnak. Sipos József, az AHB Rt. kommunikációs igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a biztosítók díjait összevető honlapok adatai néha nem teljesek, így az összehasonlítás nem mindig pontos. Véleménye szerint ezért is érdemes felkeresni a cégek honlapjait.
Van, ahol már hódít a világháló: Ausztráliában egy biztosító száz százalékban így értékesít. Egy prognózis szerint az USA-ban 2005-re az internetes biztosítások díjbevétele elérheti a 17 milliárd dollárt. Azt, hogy hazánkban mekkora lesz öt év múlva az on-line értékesítések aránya, a biztosítók szakemberei 3 és 25 százalék közé taksálták. Ma még azonban kérdéses, hogy a gyér hazai internetpenetráció és a személyes kapcsolatot preferáló mentalitás mellett mekkora lehet az e-piactér aránya.
Nevelőszülőknél élő gyermekek gyűjtöttek meghatározó élményeket az ÁGOTA® Táborban
