E-piactér presztízscélból

Nem igazolták az utóbbi évek adatai azokat a várakozásokat, amelyek az internetes biztosítások robbanásszerű elterjedésével számoltak. A cégek inkább kapcsolatépítésre, kiegészítésre, belső üzleti folyamatok technikai háttereként, valamint presztízsből hozták létre ezen szolgáltatásukat.

Csákó Attila
2003. 02. 22. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem jöttek be azok a várakozások, amelyek az internetes biztosításértékesítés jelentős növekedését vetítették előre. A nagy cégeknél évi ötszázezer és egymillió közötti az online megkeresések száma, ám az értékesítések csupán néhány ezerre tehetők. Vereczkei András, az ÁB Aegon Biztosító Rt. szolgáltatási igazgatója aláhúzta: elsődleges szerep a telefonos call-centereknek jut a személyes ügyfélszolgálat előtt, s ezt követi az internet. Tamás Gábor, az Allianz Hungária Biztosító (AHB) Rt. főosztályvezetője hozzátette: a biztosításban a személyes kapcsolat elengedhetetlen. Ugyanakkor nőtt az ügyfelek interaktivitása, hiszen míg korábban csak a fiókcímet vagy egy termékleírást néztek meg a világhálón, ma már egyre több szolgáltatást is igényelnek, zöldkártyát kérnek, vagy káreseményt jelentenek be. Német Attila, a QBE Atlasz Biztosító Rt. értékesítési igazgatója ismertette, hogy nem akarnak on-line értékesítéssel foglalkozni, bár sok információt jelentetnek meg honlapjukon, s a gyakran előforduló kérdésekre a világhálón is választ adnak. Sipos József, az AHB Rt. kommunikációs igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a biztosítók díjait összevető honlapok adatai néha nem teljesek, így az összehasonlítás nem mindig pontos. Véleménye szerint ezért is érdemes felkeresni a cégek honlapjait.
Van, ahol már hódít a világháló: Ausztráliában egy biztosító száz százalékban így értékesít. Egy prognózis szerint az USA-ban 2005-re az internetes biztosítások díjbevétele elérheti a 17 milliárd dollárt. Azt, hogy hazánkban mekkora lesz öt év múlva az on-line értékesítések aránya, a biztosítók szakemberei 3 és 25 százalék közé taksálták. Ma még azonban kérdéses, hogy a gyér hazai internetpenetráció és a személyes kapcsolatot preferáló mentalitás mellett mekkora lehet az e-piactér aránya.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.