Frekvenciaháború – Hogyan lobbizott a TV2 és az RTL Klub? címmel jelentetett meg tényfeltáró cikket a Manager Magazin, amelyben a kormányszóvivő által korábban cáfolt lobbizás részletein kívül a miniszterelnöknek és feleségének vezető kereskedelmi televíziósokkal fenntartott meghitt baráti kapcsolatai is szóba kerültek.
A kereskedelmi tévék vezetői nem akartak a törvényes határidő végéig, vagyis 2006. május elejéig várni arra, hogy koncessziós szerződéseiket meghosszabbítsa az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT), ezért az elmúlt egy esztendőben folyamatosan lobbiztak a számukra kedvező döntés mielőbbi meghozataláért – derül ki a magazin írásából. A cikk szerint míg az RTL Klub lobbizó csapata a „keménykedést”, addig a TV2 az őszinteséget választotta tárgyalási stratégiának. Egy piaci szereplő pedig azt állította, az RTL Klub a zsarolástól sem riadt vissza a vezető politikusokkal folytatott informális megbeszéléseken.
*
Az írásból az is kiderül, hogy a kormányfő feleségének, Dobrev Klárának az egyik legjobb gimnáziumi barátja és esküvői tanúja Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója volt, míg a TV2-ről ismert Bárdos András–Máté Krisztina házaspárral Gyurcsányék időnként együtt járnak nyaralni.
A Manager Magazin úgy tudja, Gyurcsányék Kolosin keresztül ismerkedtek meg Máté Krisztinával, majd a köztévét és az RTL-t is elhagyó Bárdos Andrással. A Gyurcsány–Dobrev és Bárdos–Máté házaspár – időnként Kolosival kiegészülve – mind a mai napig rendszeresen találkozik egymással, és olykor nyaralni is együtt mennek. A lap úgy tudja, Kolosi csak Dobrevvel beszélt tavasszal a frekvenciáról, és akkor is csak érintőlegesen, Bárdosék pedig azért sem hozták szóba ezt a kérdést a miniszterelnökkel való informális vacsorákon, mert Kolosi – hiába régi barát – a rivális csatorna vezetője.
Ugyancsak a gyors döntés érdekében látogatta meg tavasszal Gyurcsány Ferencet Kereszty Gábor, a TV2 vezérigazgatója. A beszélgetésen egy kormányzati forrás szerint „Gyurcsány bevállalta, hogy jobb a tiszta helyzet. Nyilván nem akarta a választási kampány nyitányát azzal tölteni, hogy a tévékért lobbizók telefonjait fogadja” – tette hozzá az informátor.
Emlékezetes, László Boglár kormányszóvivő korábban lapunknak cáfolta, hogy a két kereskedelmi csatorna bármilyen módon lobbizott volna a kormánynál azért, hogy az befolyásolja az ORTT döntését. Arra a kérdésünkre, hogy a korábban évekig az RTL Klubnál dolgozó Batiz Andrásnak volt-e szerepe a két kereskedelmi tévé koncessziós szerződésének vitatott meghosszabbításában, leszögezte: amióta Batiz kormányszóvivőként tevékenykedik, minden kapcsolatot megszakított az RTL Klubbal. László Boglár a Manager Magazinban megjelentek ellenére tegnapi megkeresésünkkor is fenntartotta azt az állítását, hogy a kereskedelmi tévék nem lobbiztak a kormánynál.
A Manager Magazin emlékeztet arra is, hogy a kormányfő a kereskedelmi tévéket „végigroadshow-zta tavasszal”, és a választási kampányban is feltehetően jobban épít majd ezekre a csatornákra, mint riválisa, Orbán Viktor.
Túlsúly.