Megírtuk, a debreceni Modem Kis magyar pornográfia című kiállítására Gerhes Gábor a város polgármesterét ábrázoló szobrot küldött, ez a vernisszázson kisebb zavart okozott. A közpénzből megrendelt mű végül úgy jelenhetett meg a kiállítótérben, hogy magyarázó szöveggel látták el, a szobor nem Kósa Lajos megrendelésére készült. Gerhes „konceptuális” provokációját a művészet szabadságával való visszaélésnek, csapdaállításnak tartja Nagy Kriszta Tereskova.
A Kis magyar pornográfia című tárlatán kiállító képzőművésznő nyilatkozatban határolódott el a debreceni polgármester sárral való dobálásától, a Modem igazgatóját, Gulyás Gábort pedig alkalmatlan vezetőnek tarja. – A szobor nem Kósa Lajos portréja, a mű nem ábrázolja a modelljét, a szobor modellje félreérthetetlen stílusjegyei alapján egy rákosista diktátor – írja közleményében Tereskova, majd hangsúlyozza: a műnek nincs igaza. – Kósa Lajos nem rákosista diktátor, tehát a mű nem igaz, és ha nem igaz, akkor nem művészet, ha nem művészet, mért vette meg a művészeti múzeum? Ha megvette, nem ért a művészethez.
A képzőművésznő szerint amiatt is távoznia kell posztjáról Gulyásnak, mert úgy vásárolt művet a múzeumnak, hogy az még el sem készült. Úgy véli, ami a Modemben folyik a művészet zászlaja alatt, „az koholmány és tévelygés a hatalommámorban”. A képzőművésznő a saját festményét letakartatta, mivel sem politikai merényletben, sem botrányéhes nyerészkedők blöffjeihez nem kíván statisztálni.
Tibor Kapu: We Hungarians Are Lucky the Carpathian Mountains Surround Our Country, Making it Clearly Visible From Space
