Dante Alighieri Isteni színjátéka szerint az istenkáromlók és az öngyilkosok a pokol hetedik körében nyerik el méltó büntetésüket. Sopsits Árpád A hetedik kör című filmjének szereplői valóban káromló, a mindenható létét tagadó felnőttek és a végtelenségig kiábrándult, minden rosszra kész gyerekek. Közöttük a legsátánibb, antikrisztusi alak egy Sebestyén nevű kisfiú (Krikkay László), aki a pajtásait telepatikus szuggesztióval és a halál mindenhatóságáról szóló konyhaelméletekkel készteti öngyilkosságra. A borzalmas gyermek a semmiből bukkan elő, elkápráztatja a városvégi féllumpen világban élő, a szülők által elhanyagolt, rossz életmodellekkel és nyomasztó példákkal életunttá lett cimboráit csodatévő képességével. Majd könnyedén elhiteti velük, hogy a bátorság igazi próbája a gyilkosság és az öngyilkosság. Célját eléri a film viszolyogtató fináléjában. Sopsits ügyetlenül összefércelt történetében a gyermeköngyilkosságokat motiválja még egy példátlanul felkészületlen lelkész (Trill Zsolt) és az istenhit. A rendező-író fura logikája szerint a gyerekek természetes halálfélelmét a túlvilági lét bizonyossága segített legyőzni.
A film látványvilága a manapság divatos misztikus rémfilmek sztereotípiáira hajaz. A rendező Győri Márk operatőri kamerája segítségével megpróbál a néző elé varázsolni egy sátánistatemplom-szerű ipari víztározót, amely Dante hetedik kör leírásának modern megfelelője akar lenni. Sajnos, A hetedik kör inkább az Ördögűző vagy az Ómen című, az Antikrisztusról szóló amerikai szórakoztató filmek atmoszféráját idézi. Az utóbbi, Richard Donner filmtrilógia-emléke lépten-nyomon kísért Sopsits munkájában.
Sebestyén fura hókuszpókuszaival és negatív csodáival kísértetiesen emlékeztet az Ómen első és második részében megálmodott, gonosz és legyőzhetetlen gyermek Antikrisztusra. Sopsits Árpád saját rendezői szándékai szerint a hazai, megmagyarázhatatlan gyermekgyilkosságok szociológiai és lélektani okait szeretné feltárni, ehelyett egy nyomasztó, kifejezetten gonosz, az ateizmust igazolni vágyó, felületesen filozofáló és közhelyesen szociologizáló, álművészi szociothrillert kapunk.
A hetedik kör a rendező korábbi, ígéretes filmjeihez, a Céllövöldéhez és a Torzókhoz képest kiváltképpen tévút.
(A hetedik kör. Színes, magyar filmdráma, 107 perc, 2008. Írta és rendezte: Sopsits Árpád. Forgalmazó: Hunnia Filmstúdió Kft.)
Északkeleten -10 fok is lehet