Ha valamikor, az idei szezon előtt kapkodhattuk a fejünket, hogy a nagy keringőben melyik pilóta hol köt ki, és egyáltalán mely csapatok indulnak; a rajtlista csak a múlt héten lett végleges. A fantom USF1 helyére a szerb érdekeltségű Stefan GP-t már nem engedték beugrani – ezáltal az F–1-be visszatérni szándékozó 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve is hoppon maradt –, így a 2010-es szezonban tizenkét istálló versenyautói köröznek majd. A Toyota bedobta a törölközőt, miként a BMW is, de visszaadta a Forma–1-es istállóját Peter Saubernek, így Sauber indul helyette, a tavaly az egyéni és a konstruktőri vb-címet is besöprő Brawn Mercedesszé vedlett át, tizenöt év után malajziai licenccel (!) visszatér a Lotus, újoncként pedig a Virgin és a Hispania mutatkozhat be, amelyek a rajtengedélyt még a Manor és a Campos nevekre kapták meg.
Az összezavarodott egyszeri szurkoló azzal azért tisztában van, hogy a hétszeres világbajnok Michael Schumacher hároméves kihagyás után újra versenyez, még- pedig a Mercedesnél, a kétszeres vb-1. Fernando Alonso a Renault-ból a Ferrariba ült be, a címvédő Jenson Button a McLarenhez került a 2008-as világbajnok Lewis Hamilton mellé. „Mindenki, így természetesen én is nyerni szeretnék. A szezon nagyon hosszú és kemény lesz, ám én ennek csak örülök, pontosan ezért tértem vissza a Forma–1-be” – mondja a hét végi bahreini nyitány előtt Schumacher. A nagy újrakezdés kapcsán azonban érdemes figyelni Mark Webberre. A Red Bull pilótája szerint a németek legendája bizonyosan nagyszerűen versenyez majd, ám ma már jóval könnyebb a Forma–1-es autókat vezetni, mint néhány évvel ezelőtt, és ez nem neki kedvez, hanem a fiatalabb évjáratúaknak.
Ezt így látják a fogadóirodák is, azzal együtt, hogy Michael Schumacherrel is számolnak. A világhírű William Hill szerint Alonso a legesélyesebb, az ő harmadik világbajnoki címe 3,75-szörös pénzt hozhat a fogadóknak, Hamilton vb-címére 4,5-szörös, míg Sebastian Vettel (Red Bull) és Schumacher megkoronázására ötszörös szorzót kínálnak. Ugyanakkor Jenson Button címvédésére nem sok esélyt látnak a bukmékerek, erre ugyanis 11-es oddsot állapítottak meg. A fogadóirodák a szezonnyitó Bahreini Nagydíj megnyerésére szintén Alonsót tartják a legesélyesebbnek, a sikerét átlagban 3,3-szoros
oddsszal kínálják, Hamilton és Vettel győzelme egyaránt nagyjából ötszörös, Schumacher és Felipe Massa (Ferrari) első helye pedig hétszeres pénzt fizet.
A 2007-es világbajnok Kimi Räikkönen bizonyára sokaknak hiányzik majd – a finnt nem tartóztatták a Ferrarinál, és már a rali-világbajnokságon versenyez! –, de a német Nick Heidfeldnek is csak tesztpilótastátus jutott a Mercedesnél. Helyettük új neveket kell tanulnunk: az orosz Vitalij Petrov (Renault), a német Nico Hülkenberg (Williams), az indiai Karun Chandhok (Hispania), valamint a brazil Bruno Senna (Hispania) és Lucas di Grassi (Virgin) most debütál. A Forma–1 első orosz pilótájaként Petrov a Gazprom és a legnagyobb orosz bank, a Szberbank támogatását élvezve 15 millió euróért vásárolta be magát a Renault-hoz, vagyis gazdasági válság ide vagy oda, a száguldó cirkusz még mindig jó üzlet.
Ezt támasztja alá az is, hogy a világbajnokság a tavalyi tizenhét futam után idén tizenkilencből áll. A Kanadai Nagydíj visszakerült a programba, október 24-én pedig első alkalommal rendeznek futamot a Koreai Köztársaságban, Jongamban. A jubileumi, 25. Magyar Nagydíjra augusztus 1-jén kerül sor a Hungaroringen.
Ami a minden szezon előtt elmaradhatatlan szabályváltozásokat illeti, idén futamonként már az első tíz helyezett pilóta kap pontokat, a győztes 25-öt, a többiek pedig sorrendben 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 és 1 pontot. (Eddig az első nyolc helyezett teljesítményét értékelték a nagydíjakon, sorrendben 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 és 1 ponttal.) Fontos változás, hogy verseny közben idén már nem lehet tankolni, így felértékelődik, hogy melyik csapat milyen gyorsan végez a kerékcserékkel. A gumik használatára vonatkozó szabályok annyiban is módosulnak, hogy az időmérő edzés harmadik szakaszába, azaz a legjobb tíz közé bejutott pilótáknak kötelező lesz azokkal a kerekekkel felállni a rajtrácsra, amelyekkel elérték legjobb idejüket. Mivel a keményebb összetételű gumik tartósabbak, ám lassabbak a lágyabb keverékeknél, nem mindegy, hogy ki melyikkel kezdi a futamot, és ez is taktikázásra kényszeríti a csapatokat.
Mindezek alapján aligha unatkozunk majd, és az utóbbi szezonok alapján újfent borítékolható perpatvarokról még nincs is tudomásunk.
Csapatok és pilóták. McLaren: Jenson Button (brit), Lewis Hamilton (brit); Mercedes: Michael Schumacher (német), Nico Rosberg (német); Red Bull: Sebastian Vettel (német), Mark Webber (ausztrál); Ferrari: Felipe Massa (brazil), Fernando Alonso (spanyol); Williams: Rubens Barrichello (brazil), Nico Hulkenberg (német); Renault: Robert Kubica (lengyel), Vitalij Petrov (orosz); Force India: Adrian Sutil (német), Vitantonio Liuzzi (olasz); Toro Rosso: Sebastien Buemi (svájci), Jaime Alguersuari (spanyol); Lotus: Jarno Trulli (olasz), Heikki Kovalainen (finn); Hispania: Bruno Senna (brazil), Karun Chandhok (indiai); Sauber: Pedro de la Rosa (spanyol), Kobajasi Kamui (japán); Virgin: Timo Glock (német), Lucas di Grassi (brazil).
Orbán Viktor: Nem pihenünk, zajlik a kormányülés, hajrá, Dominik! - Képek