2023 közepén tisztult egy kicsit a Mercedes-Benz szinte átláthatatlanul széles modellkínálata, hiszen az eddigi C és E osztály kupé (és kabrió) közös utódot kapott CLE néven. Hívhatták volna CLK-nak is, hiszen a két generációt megélt, 2009-ig gyártott kétajtós hasonló méretű és szerepű volt, mint az aktuális modell, azonban azt akarták Stuttgartban, hogy már a név is kifejezze a rokonságot az E-osztállyal. Ha viszont szigorúan nézzük, a CLE inkább a „C” osztályba tartozik, mivel az egykori E kupéval ellentétben fix a két hátsó oldalablaka, és vannak B-oszlopai is, így nem lehet azt a trükköt eljátszani vele, hogy egybefüggő nyílást alakítsunk ki az ablakok lehúzásával. Legalább az első ajtók legalább keret nélküliek, ami nagyon jól mutat nyitott állapotban.

Fotó: Gulyás Péter
Egy kicsit mi, magyarok is a sajátunknak érezhetjük a CLE-t.
Nem mintha Kecskeméten készülne (valójában Németországban), hanem mert a külső formáját a MOME-n végzett Filczer Balázs tervei alapján készítették el a Mercedes házi dizájnstúdiójában, Sinderfingenben. A 32 éves magyar formatervező a GLB terepjáró tanulmány és a Maybach S osztály után most egy merőben más feladatot oldott meg parádésan. Neki köszönhető, hogy igen lendületes a tetőív az A-oszlop tövétől egészen a csomagtérfedél pereméig, hogy a kétoldalt púpozott, – az AMG változaton – légbeömlős motorháztető pingpongasztal-méretű, és hogy az első túlnyúlás a lehető legkisebb.

Fotó: Gulyás Péter
Amíg az ember nem látja az 53-as feliratot az új Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Coupé (igen, ez a hivatalos neve) hátulján, azt is hihetné, hogy a 63-as csúcsmodellel van dolga, annyira vad a házi tuningcég által kezelésbe vett CLE megjelenése. Elöl hat, hátul 7,5 centiméterrel szélesítették ki a normál CLE karosszériát, hogy a 20 colos, elöl 265, hátul 295 mm széles kerekek, valamint a négyhengeres C 63 sportfutóműve is beférjen alá. De nem hiányoznak az AMG-specifikus, agresszív lökhárítók és oldalsó szoknyák, az első sárvédőkbe vágott nyílások és a masszív diffúzor két oldalán kivezetett dupla kipufogók sem. Tekintélyt parancsoló a negatív dőlésű, csak az AMG modelleken függőleges lécekkel kirakott „Panamericana” hűtőmaszk is, amelyet 1,3 millió pixel felbontású, az útra ábrákat kivetíteni képes adaptív fényszórók (Digital Light) fognak közre.





















































Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!