2023 közepén tisztult egy kicsit a Mercedes-Benz szinte átláthatatlanul széles modellkínálata, hiszen az eddigi C és E osztály kupé (és kabrió) közös utódot kapott CLE néven. Hívhatták volna CLK-nak is, hiszen a két generációt megélt, 2009-ig gyártott kétajtós hasonló méretű és szerepű volt, mint az aktuális modell, azonban azt akarták Stuttgartban, hogy már a név is kifejezze a rokonságot az E-osztállyal. Ha viszont szigorúan nézzük, a CLE inkább a „C” osztályba tartozik, mivel az egykori E kupéval ellentétben fix a két hátsó oldalablaka, és vannak B-oszlopai is, így nem lehet azt a trükköt eljátszani vele, hogy egybefüggő nyílást alakítsunk ki az ablakok lehúzásával. Legalább az első ajtók legalább keret nélküliek, ami nagyon jól mutat nyitott állapotban.

Fotó: Gulyás Péter
Egy kicsit mi, magyarok is a sajátunknak érezhetjük a CLE-t.
Nem mintha Kecskeméten készülne (valójában Németországban), hanem mert a külső formáját a MOME-n végzett Filczer Balázs tervei alapján készítették el a Mercedes házi dizájnstúdiójában, Sinderfingenben. A 32 éves magyar formatervező a GLB terepjáró tanulmány és a Maybach S osztály után most egy merőben más feladatot oldott meg parádésan. Neki köszönhető, hogy igen lendületes a tetőív az A-oszlop tövétől egészen a csomagtérfedél pereméig, hogy a kétoldalt púpozott, – az AMG változaton – légbeömlős motorháztető pingpongasztal-méretű, és hogy az első túlnyúlás a lehető legkisebb.

Fotó: Gulyás Péter
Amíg az ember nem látja az 53-as feliratot az új Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Coupé (igen, ez a hivatalos neve) hátulján, azt is hihetné, hogy a 63-as csúcsmodellel van dolga, annyira vad a házi tuningcég által kezelésbe vett CLE megjelenése. Elöl hat, hátul 7,5 centiméterrel szélesítették ki a normál CLE karosszériát, hogy a 20 colos, elöl 265, hátul 295 mm széles kerekek, valamint a négyhengeres C 63 sportfutóműve is beférjen alá. De nem hiányoznak az AMG-specifikus, agresszív lökhárítók és oldalsó szoknyák, az első sárvédőkbe vágott nyílások és a masszív diffúzor két oldalán kivezetett dupla kipufogók sem. Tekintélyt parancsoló a negatív dőlésű, csak az AMG modelleken függőleges lécekkel kirakott „Panamericana” hűtőmaszk is, amelyet 1,3 millió pixel felbontású, az útra ábrákat kivetíteni képes adaptív fényszórók (Digital Light) fognak közre.