Bud Spencer verekedne ezért a menő buggyért

A Különben dühbe jövünk című filmben használt homokfutó modern változatának tűnik az amerikai–angol együttműködésből született, bivalyerős motorral hajtott LFG.

2025. 08. 19. 14:18
buggy
Forrás: Meyers Manx
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Meyers Manx nevű amerikai cég néhány évvel ezelőtt élesztette fel az ikonikus, 1960-as évekbeli Volkswagen Bogár-alapú buggyt elektromos hajtással, most pedig egy különleges projektben működött együtt a Porsche-restomodokat építő brit Tuthill tuningcéggel, aminek eredménye szintén egy homokfutó lett, de az erősebb fajtából. 

buggy
Fotó: Meyers Manx

Az LFG-nek nevezett, szabadidős célokra kifejlesztett járművet „nagy teljesítményű terepjáró gépként” írják le. Egyedi szénszálas karosszériát terveztek neki, amely megtartotta a jellegzetes kádformát, miközben a szélesített sárvédők a kerekeket szinte teljesen szabadon hagyják, drámai megjelenést kölcsönözve az új buggynak.

buggy
Fotó: Meyers Manx

Egyedi LED-es fényszórók és hátsó lámpák adják meg a kocsi saját identitását, amelyhez jól passzol az integrált első lökhárító az oldalsó fellépőkkel, a boruláskor hasznos bukókeret és a két levehető, sirályszárnyas ajtó is – utóbbiak nagyon látványosak nyitott állapotban. A 18 colos, zárt kialakítású könnyűfém felnikre durva mintázatú BF Goodrich gumikat húztak, ezenkívül a terepjárást a rövid tengelytáv és a nagy hasmagasság is segíti.

Fotó: Stephan Bauer

Belül az egyszerű műszerfalat nagyrészt képernyők borítják, bár rengeteg fizikai kezelőszerv is rendelkezésre áll az alapvető funkciókhoz. A gyönyörű, háromküllős kormánykerékhez közel helyezték el a magasra felhozott sebességváltókart, a kézifék hidraulikus, akár a raliautókban. Csak kétszemélyes az utastér, a csomagok számára a hátul elhelyezett motor felett van hely.

buggy
Fotó: Meyers Manx

Az új buggyt egy 

négyliteres, léghűtéses, hathengeres boxermotor hajtja,

amely a Tuthill saját Porsche restomodjában, a 911K-ban található 3,1 literes egység továbbfejlesztett változata. Még nem árulták el a részletes műszaki specifikációkat, de arra számíthatunk, hogy az LFG motorja több mint 400 lóerőt produkál majd, mivel a kisebb változata is 350-et adott le 11 ezres fordulatszám környékén.

buggy
Fotó: Meyers Manx

Hatfokozatú szekvenciális sebességváltó és három részlegesen önzáró differenciálművel ellátott, állandó összkerékhajtás gondoskodik az erő útra viteléről. Állítható dupla rugóstagokkal és lengéscsillapítókkal, hidraulikus véghelyzeti ütközőkkel látták el a felfüggesztéseket, a megfelelő hanghatást pedig Inconel kipufogórendszer biztosítja.

buggy
Fotó: Meyers Manx

A buggy gyártása 2026-ban kezdődik és 

mindössze 100 darabra korlátozódik,

az árak egyelőre nem nyilvánosak. A tulajdonjog túlmutat magán a kocsi birtoklásán, mivel a vásárlókat meghívják majd válogatott vezetési kalandokra a világ minden tájára. Az első 20 példány a tervek szerint részt vesz az LFG Baja Touron 2027-ben, a következő évekre pedig további izgalmas eseményeket terveznek.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.