Kémfotón mutatkozott be a Mercedes új középkategóriás, villanymotoros SUV-ja

Az EQC örökébe lép hamarosan a Mercedes-Benz GLC EQ Technology, amelyről közreadták az első álcázott képeket.

2025. 03. 05. 7:00
Wintertesting in Schweden, Arjeplog 2025: Der neue GLC mit EQ Technologie 

Winter Testing in Sweden, Arjeplog 2025: The all-new GLC with EQ Technology
Fotó: Mercedes-Benz AG
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.
Wintertesting in Schweden, Arjeplog 2025: Der neue GLC mit EQ Technologie 

Winter Testing in Sweden, Arjeplog 2025: The all-new GLC with EQ Technology
Fotó: Mercedes-Benz AG – Communications & Marketing photo by Andre Tillmann on behalf of Mercedes-Benz AG

Különösebb csinnadratta nélkül szüntette meg a Mercedes-Benz az EQC sorozatgyártását 2023 közepén, a vásárlók se siratták különösebben a típust, hiszen alternatívaként megkapták az EQE SUV-t. Hamarosan azonban itt a folytatás, ami csak névben illeszkedik a stuttgartiak legújabb stratégiájához, miszerint a belső égésű motorral szerelt modellekből is készítenek villanymotoros változatot, a GLC EQ Technology kezdettől fogva villanyautónak készült, az akkumulátor miatt sokkal nagyobb a tengelytávolsága annál, csak nevében testvére a GLC-osztálynak.

Wintertesting in Schweden, Arjeplog 2025: Der neue GLC mit EQ Technologie 

Winter Testing in Sweden, Arjeplog 2025: The all-new GLC with EQ Technology
Fotó: Mercedes-Benz AG – Communications & Marketing photo by Andre Tillmann on behalf of Mercedes-Benz AG

Az akkumulátoros-elektromos Mercedes-Benz GLC EQ Technology azért egy kicsit megelőlegezi a 2022-ben piacra dobott szabadidő-autó modellfrissítését is, hiszen a vonalvezetést tökéletesen eltakaró álcázás alól kivillannak a háromágú csillag-motívumként világító hátsó lámpák, amelyek – egyelőre – hiányoznak a GLC-osztályról. A technikáról annyit árultak el előzetesen, hogy lesz hátsó- és 2 hajtómotoros összkerékhajtású változat is, a hátsó hajtómotor 2 fokozatú váltót kap, az első hajtómotort – 4Matic hajtásnál van – tengelykapcsolóval tudják leválasztani a hajtásról, ami javítja a hatékonyságot. A 800 voltos nagyfeszültségű hálózat jóvoltából a maximális töltő-teljesítmény 320 kW-ra emelkedik, ráadásul a feláras akkumulátornál ezt akár tartósan is tudja majd kezelni az autó a gyár ígérete szerint. Újdonság még a fékrendszer/menetstabilizáló funkciókat egy kompakt tömbben egyesítő hidraulikus egység, bár a lassítási feladatokat jórészt a nagy teljesítményű fékenergia-visszatermeléssel meg lehet majd oldani.
 

Wintertesting in Schweden, Arjeplog 2025: Der neue GLC mit EQ Technologie 

Winter Testing in Sweden, Arjeplog 2025: The all-new GLC with EQ Technology
Fotó: Mercedes-Benz AG – Communications & Marketing photo by Andre Tillmann on behalf of Mercedes-Benz AG

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.